PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning og sykemelding

hevingen
04-01-2006, 08:59
Jeg går gravid for 3. gang og fikk i nyttårshelga ordentlig fart på bekkenløsningen. Dvs at nå kan jeg ikke gå, sitte eller ligge noe særlig uten at det gjør ordentlig vondt både i ryggen og i symfysen. Bør jeg ringe legen og be om sykemelding? Jeg jobber bare 50% i kontorjobb, så det er ikke fysisk tungt, annet enn at jeg har vondt...

Noen gode råd? Jeg skal nemlig ikke på kontroll før den 18. og det er litt lenge å vente. Skal til fysioterapeut på fredag. Så jeg lurer litt på hva hun vil si også.

Tidl. bruker
05-01-2006, 09:16
Spørs hvor vondt du har. Min fysioterapeut frarådet meg å jobbe, fordi det kan forverre bekkenløsningen. Jeg må i tillegg bruke krykker, og da er det ikke mye vits i å jobbe som lærer.

Spør legen/fysio om du er i tvil. Men kjenner du at du blir verre av å jobbe synes jeg du skal be om sykemelding.

3barnsmor
05-01-2006, 13:16
Hvis du har vondt selv i en så lite anstrengende jobb synes jeg du bør be om sykemelding. Det ville i allefall jeg ha gjort. Smertene er jo tross alt kroppen som sier i fra om at den ikke har det helt bra! Nei kom deg hjem og hvil deg du:jupp: .

Tidl. bruker
07-01-2006, 09:17
Jeg har det på samme måte som du og jeg ble 50% sykmeldt i uke 14-15.

Det er absolutt verst å sitte framom dataskjermen en hel dag. Jeg sliter og med hodepine når jeg er på jobb. Så tror nok jeg går for 100% sykmelding snart.

Så be om sykmelding du :klem:

Celeena
07-01-2006, 21:19
Legen min ga meg i grunn ikke store valget da jeg fikk bekkenløsningen min rundt uke 16-17 i forrige svangerskap.. Ble 100% sykemeldt og har vært det siden (avbrutt av permisjonen).

Det er jo viktig at du ikke presser deg mer enn du trenger. Det vil bare føre til mer smerter..