PDA

Vis full versjon : Soppinfeksjon og bruk av Canesten

julibe
04-01-2006, 20:08
Etter en runde med antibiotika før jul, så fikk jeg mer og mer utflod, og økende kløe. Etter en runde :sengekos: ble kløen enda verre, og jeg konkluderte med at jeg hadde fått min første soppinfeksjon (har aldri hatt det før).

Kjøpte en sånn kombinajsonspakke med Canesten, mend 1 vagitorie og salve. Men det står ingenting om hvor lenge jeg skal bruke salven?
Bare at dersom man ikke merker bedring etter 3 dager, så bør man kontakte lege. Bedringen kom den, etter 2-3 dager, men jeg må vel fortsatt bruke salven en stund til? Kjenner jo at kløen ikke er helt borte...
Satte vagitorien torsdags kveld, og har brukt salven 2-3 ganger daglig etterpå, dvs i 6 dager nå...

Noen med erfaringer, som kan gi meg noen tips?

Ferskenbeinet
04-01-2006, 20:23
minst en uke bør den brukes! har hatt så utallige soppinnfeksjoner her i livet å det var det jeg ble anbefalt. (uten at det fungerte) av den grunn.

det burde vert borte til nå... hmm prøv en annen type om du må ha ny omgang!

det kan være en ide å behandle mannen også, om det er mye sengekos å stadig tilbakevendende! :)

Orkidè
04-01-2006, 23:17
Bruk salven til den er tom du du, men hold deg unna søtt, og ikke bruk silketruser, ikke trusinnelgg og så bør du koke trusene, ikke tettinnsittene bukser og la "høna" få lufttørke seg om natten, men du kan prøve åå smøre på naturellyoghurt og bruk da selvsagt bind:knegg: natten over, det kan hjelpe:nikker:

Ferskenbeinet
05-01-2006, 09:17
å etter at jeg nevnte det med naturellyoghurt for min samboer for mange år siden har han omtrent ikke takla tanken på yoghurt... :kvalm:

:fnise:

Orkidè
05-01-2006, 11:56
å etter at jeg nevnte det med naturellyoghurt for min samboer for mange år siden har han omtrent ikke takla tanken på yoghurt... :kvalm:

:fnise:

Forsøkte det en gang da jeg var på ferie hos min mamma og laaangt fra apotek, og det funket, men jeg er IKKE fan av spiseyoghurt jeg heller:hehehe:

Ferskenbeinet
05-01-2006, 12:29
fungerte ikke på meg... eneste som fungerte var noen tabletter som het diflucan. men de er reseptbelagt og de kan heller ikke spises av gravide.

I mitt tilfelle var det p-pillene som gjorde utslag slik at jeg fikk konstant soppinfeksjoner... (minst en gang i mnd...)

Men skjønner jo at det ikke er derfor Julibe har det! :jupp:

3barnsmor
05-01-2006, 13:13
Da jeg var til legen med samme problem fikk jeg beskjed om å bruke salven i 10 dager. Men det høres ut som om praksisen kansje varierer litt på dette.

julibe
05-01-2006, 13:54
Takk for tilbakemeldingene!

Vet om alle disse gode rådene for å ta knekken på infeksjonen ja, men tror ikke jeg trenger å gå så "drastisk" til verks. Dette er jo første gangen jeg har det.

Tror forresten jeg heller satser på Vivag (melkesyrebakterier) framfor yoghurt ;)

Da tar jeg sikte på 10 dagers smøring i første omgang...

3barnsmor
05-01-2006, 14:04
Hihihi. Ja jeg bruker mye heller vivag enn å helle mat nedentil:fnise: .