PDA

Vis full versjon : Nesespray

Lisa
12-08-2002, 14:19
Er det noen som vet om Otrivin nesespray (mot tett nese) er farlig å ta?

Jeg leste tilfeldigvis på Lommelegen.no sine sider (Uke for uke, uke 17) at gravide skulle holde seg unna ordinær nesespray.

Men ved en kraftig forkjølelse hjelper jo ikke saltvannspray, så jeg ble i forrige uke nødt til å bruke Otrivin. Men ble litt bekymret nå da jeg leste dette.

Lisa:???:

eirunn
12-08-2002, 15:00
Vet ikke, men jeg har brukt den en del både denne gangen og forige gang. Det har no gått bra så langt, men nå skal jeg bruke saltvannspreyen i stedet. Men hvis ikke det hjelper... Kanskje spørre på apoteket?
Klem Eirunn og lille nurket:baby:

Gwen
20-08-2002, 12:19
Hei!

Jeg spurte på apoteket jeg, der sa de att jeg kunne bruke
Otrivin :klapp:

Hilsen Gwen & :baby:

Vimsen
20-08-2002, 12:48
heisann !

Jeg hadde kjempeproblemer med tett nese i begynnelsen og da funket faktisk Miwana Nesespray, og dette er til og med bare saltvann! :)

Klem
Vimsen T-14

IzziCreo
20-08-2002, 15:53
Hadde bihulebetennelse akkurat, og ble anbefalt Zymelin på apoteket da det stod spesifikt i bruksanvisningen at man kunne ta det ved graviditet. Men jeg torde ikke ta det før jeg snakket med legen... :blush: Men han gav meg grønt lys - og det hjalp ihvertfall :)

Hør med legen din du - det er alltid greiest. Ble nemlig sendt hjem fra apoteket med tabletter som ikke kunne tas av gravide engang... Uansett, du kan sikkert bare ringe legekontoret og få kontordamen til å spørre...

God bedring :)

Klem Suzie Q 25+1

cleo
20-08-2002, 18:02
Fordi jeg er allergsik mot bla. marsvinene mine og ikke har kunnet bruke allerginesespray, har jeg brukt både OTRIVIN OG ZHYMELIN. Tett i nesa orker jeg ikke å være. Legen min sa at det var greit. Og jeg bruker mye nesespray. Den virker jo lokalt, og det er nesa det går ut over.

Hun spurte forøvrig om jeg hadde vurdert å kvitte meg med dyra....... men det vil jeg jo ikke. Etter tre uker uten marsvin i sommer vet jeg at nesa "virker" selv uten nesespray. og det til tross for at jeg har brukt nesespray hver dag siden februar...... Det beste er jo unngå det hvis man kan. Men jeg har forstått at en behøver ikke være allergisk for å trenge nesespray når en er gravid

:p

anita
20-08-2002, 22:36
Må bare si: VÆR FORSIKTIG MED Å BRUKE FOR MYE NESESPRAY!!

Jeg kjenner en som er rett og slett blitt avhengig av nesespray. Nå får hun ikke puste vist hun ikke bruker den. Slimhinnene i nesen er helt ødelagt. Hun skal inn til operasjon nå for å få ordnet opp i det som er ødelagt. Hun begynnte og bruke nesespray når hun ble gravid. Det er viktig at en ikke bruker nesespray mer enn 10 dager, slik det står i bruksanvisningen.