Vis full versjon : Må det utføres en underlivsundersøkelse?
Siludvig
07-01-2003, 09:51
Jeg lurer enkelt og greit på om en underlivsundersøkelse er "påkrevd".
Jeg sliter skikkelig og vil ikke at legen min skal gjøre dette. :uff:
Hva mener dere, damer. Er det uansvarlig av meg hvis jeg hopper over den?
:findag:
- i hvert fall ikke på 1. svangerskapskontroll (det var det jeg "rakk" forrige svangerskap). Vet ikke helt hvorfor, jeg synes faktisk det var litt rart fordi jeg hadde regnet med det. men jeg spurte en annen lege om det en gang jeg var inne hos ham, og han sa det var svært forskjellig fra lege til lege - og sikkert også fra pasient til pasient. Vår bakgrunn (underlivsproblemer - celleforandringer o.l.) har vel mye å si, tenker jeg.
Cazandra
07-01-2003, 10:07
Jeg liker det heller lite jeg og :(
Men som Liv sier så er det greit og få det sjekket, sopp, betennelser, hiv :eek: og klamydia!
Mye de sjekker!
Men hvis det ikke er så lenge siden så kan du prate med legen og få det utsatt til 6 ukerskontrollen etter på:klem:
Tingeling
07-01-2003, 13:00
Da jeg var gravid med Emil hadde jeg ikke noe gu i det hele tatt.
Var hos legen nå (veldig tidlig) og hun ville heller ikke se.
Så det er tydeligvis veldig forskjellig. Hun mente at det ikke var noe grunn til å "rote" oppi der.
Tidligere Bruker
07-01-2003, 17:30
Jeg har ikke hatt de underlivsundersøkelse de 3 siste gangene. ;)
Legen har heller ventet til 6 ukeren. Og jeg har jo vært på 3 tidlige UL i dette svangerskapet, og den ene gangen tok legen en celleprøve, så jeg føler meg rimelig trygg. ;)
Tror nok ikke at det haster, Siludvig. :klem:
:mervink:
Siludvig
09-01-2003, 17:01
Kan fortelle litt av grunnen til at jeg ikke vil at legen skal utføre GU.
Har nå bestemt meg får å få utført dette hos en annen lege. Men bare for å forklare hva litt av grunnen er.
Vet veldig godt hvor barna kommer ut og har ikke noe prob når det gjelder det. ;)
Mitt problem ang dette bunner i sist jeg var gravid. Da han skulle ta gyn var han litt stor i kjeften og jeg tenker fortsatt nesten daglig på ordene han sa:
"Jeg kan ikke kjenne hvor langt på vei du er for du er for tykk. Lurer på hvordan du kommer til å se ut etter graviditeten, jeg. "
Greit jeg er noen (les mange) kilo for mye. Men det går vel ann å si det på en annen måte. Det var en ganske sårende og vond kommentar synes jeg. *arg*
Derfor vil jeg ikke at legen min skal ta gyn på meg.
:findag:
Det skjønner jeg godt at du ikke vil!!!! Duste lege!!!
Klem Pelen (som er gift med en lege ;) )
Dette sier jeg av den grunn at jeg spurte legene på sykehuset om det, da jeg var gravid sist og fikk beskjed om at det ikke trengtes. Det jeg måtte regne med var en slik undersøkelse på føden.:birth:
Men det er vel ikke annet å regne med.
Nå er jeg 14+1 og har ikke hatt gyn.undersøkelse denne gangen heller hos lege, bare når jeg har hatt innvendig ul.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.