PDA

Vis full versjon : Nektet å presse.Trodde jeg måtte på do

mamsen27
07-01-2003, 16:06
Hei folkens

Da jeg skulle føde første-jenten min,nektet jeg å presse for jeg var helt sikker på at jeg måtte på do og gjøre nr.2.
De sa om og om igjen at det var babyen som skulle ut.Jeg skrek:Jeg kjenner da at jeg må på do da!!!
Da sa de til meg:OK,gå på do her i sengen da.Ikke bry deg om det.Men..det var nok bare Caroline som kom ut.
Noen andre som har opplevd dette?Det er jo morsomt å tenke tilbake på:D :D :bonk:

Tidligere Bruker
07-01-2003, 17:32
Ja. De 4 gangene jeg har født vaginalt har jeg følt akkurat det samme som deg. ;) Har fått klyster, men jeg følte jeg måtte på do alikevel.... :lol:
Og ut var det bare babyen som kom.... ;)
Men det er jo ganske vanlig dette her da. Er jo et vanvittig press. ;)

:mervink:

Allimac
07-01-2003, 18:06
Yes! :lol: Var overbevist om at jeg MÅTTE på do, men jordmoren nektet meg og sa, "jammen da skal vi undersøke deg, for nå er det nok full åpning og babyen som vil ut!" Det var det jo også da, men jeg ble jo nesten forbanna for at jeg ikke fikk gå på do! :p Føltes virkelig ut som jeg måtte på do! :uff:

Linda1
07-01-2003, 22:00
Hadde press under hele fødselen jeg fordi hun lå og stanga i bekkenet, så når pressriene kom merket jeg ikke så godt forskjell. Så det endte med at jeg vegret å presse til den ferske jordmora`s store fortvilelse :p
Hun hadde ikke opplevd det før. Så inn kom en mer erfaren jordmor og plasserte meg på en fødekrakk og sa: PRESS!

He-he og ut kom hun :klapp:

(31+5)

M
19-01-2003, 23:22
Ja, andre fødselen min fikk jeg virkelig kjenne hva pressrier var. (Første gang hadde jeg epidural og fikk ikke med meg alle toppene...) Jeg var så flau :happycry:, for jeg følte at jeg MÅTTE på wc og klarte ikke holde igjen.... Men så var det vår vakre lille prins som kom ut, og plutselig var vi 2barnsforeldre. Fantastisk!

Gled dere til fødselen jenter, hardt er det nok - men for en utrolig deilig opplevelse det er å få hilse på den lille :baby: som har vært inne i magen!!!

Lykke til!

stormmamma
20-01-2003, 11:20
jeg gikk på før min første, sa de at det var helt vanlig at man følte at man måtte på do, fordi ungen når den kommer ut, presser på det samme nervepunktet som avføringen gjør før man må på do. Han er ikke i samme kanalen såklart, men han tar jo opp hele plassen der nede....

De sa også at det var vanlig at man tømte seg like før ungen kom ut, dersom man ikke tok klyster. Så jeg insisterte på klyster tidligere i prosessen sist, og kommer til å gjøre det nå også....

hjerterlig...

u

petrine
30-01-2003, 10:21
Eg var på god veg ut av senga med dryppet mitt og alt saman for å gå på do då jordmora foreslo ein kjapp sjekk først. Og der hadde jammen opningen gått frå 2 til 10cm på ein time og etter 2-3 pressrier var guten ute. Snakk om grei fødsel!

Eg har bestilt reprise!

:) petrine (12+2)

Monstra
30-01-2003, 16:32
Med førstemann hadde jeg også vanvittig følelse av å måtte på do ----> og DET måtte jeg :uff: (...da jeg kjente at det kom begge steder prøvde jeg å holde igjen... ikke lett å holde igjen bak og trykke foran skal jeg si dere)

Tidl. bruker
10-02-2003, 12:46
Jeg ble plassert i badekar da jeg hadde 5 cm. Jordmoren gikk til en annen fødsel.
Etter ca. en halvtime følte jeg for å bæsje, så vi dro i snora etter hjelp. Det viste seg at jeg hadde full åpning og var klar til presse.