Vis full versjon : Når bør en egentlig pakke den berømte bagen?
Struttemagen
12-08-2002, 14:19
Er klar over at det for mitt vedkommende er i tidligste laget enda..;)
Men, jeg lurer veldig alikevel... Litt på planlegger`n i dag, skjønner dere..:gal:
Kunne jo vært greit å tatt en diskusjon på?
Samtidig kunne det vært greit å vite HVA en har oppi da...
Skulle gjerne hatt med så mye..
Må nok ha en stoooor bag.. He,he,he!
Klemmer fra Struttemagen 24+4:stakar:
Malinmor
12-08-2002, 14:56
2-3 uker før termin er en ganske grei tid å begynne å pakke baggen sin, man vet jo aldri;)
Å ha oppi baggen:
:) Morgenkåpe
:) sokker, gjerne litt lange og gode
:) bukser som passer(de fleste må gå med gravid klær i noen uker til etter fødselen)
:) Toalett saker
:) Truser(gjerne sånne "firkanta" altså ikke string, da man må gå med store bleier:D ( du får nok utdelt nettingtruser på sykehuset(kjempe lekre):D :D
Dette er noe av det viktigste til deg, også burde du ha med noe til babyen som :
:baby: Bodyer
:baby: sparkebukser
:baby: Reisehjem sett
:baby: Lita tynn hjelmelue til hjemreisen
:baby: små sokker
Hvis det er pappaen til babyen som skal hente deg, så kan jo han ta med bag eller bilstol til turen hjem også dyne/pose til baggen, eventuelt noe varmt å ha på kroppen hvis den lille skal sitte i bilstolen sin:baby: men allt kommer jo ann på årstiden du føder i også da:)
Lykketil, håper jeg var litt til hjelp:p
Der skal jeg ha:
:) Kamera
:) Telefonkort
:) "Kosedress"(romslig)
:) Toalettsaker
:) sokker/tøfler
:) Morgenkåpe
:) Amme bh
:) Ammeinnlegg
:) pysjamas (liker ikke sykehusskjortene)
:) Gave til storebror og storesøster
Til Bitteliten
:baby: spilledåsen (som er blitt spilt for magen gjennom svangerskapet)
:baby: egen smokk
:baby: litt klær (body, sparkebukse/dress, sokker ol.)
:baby: babyboken (greit å skrive litt)
Det er det jeg kommer på i farten.
Kommer til å pakke bagen 3-4 uker før termin (begge de andre to kom før termin)
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (26+1)
Det aller aller viktigste jeg pakket i bagen var tannbørsten! Det var bare SÅ deilig å få pusse tennene da alt var overstått, man føler seg rimelig ulekker når alt er overstått, ihvertfall hvis det tar litt tid... :D
Dernest kamera, selvsagt. Ta MASSE bilder og/eller video hvis dere har, selv om dere ikke føler for det akkurat der og da. Vi tok selvsagt ikke nok, og angret som hunder på det i etterkant.
Synes ikke det gjør noe å være tidlig ute med bagpakkingen. Jeg husker ikke hvor tidlig jeg begynte, men det er greit å ha ting stående skulle det skje noe; det er nok av ting å tenke på mot slutten likevel.
Lykke til!
Jeg har altså ikke termin før 19.november (for de som ikke er sterke i matte, så er det altså over TRE måneder til:uff: ), men jeg vet jeg kommenterte overfor noen venninner for en stund tilbake at bagen skulle pakkes etter at jeg var 24 uker, for da var det liksom litt tryggere å tenke på fødsel.
Mente det jo ikke så veldig seriøst, da! Men jaggu angret jeg at jeg ikke hadde pakket den bagen når jeg på torsdag måtte legges inn med rier med seks minutters mellomrom!!!!:eek:
Heldigvis stoppet riene av seg selv, og alt tydet på at kroppen ikke var klar for fødsel ennå, men jeg fikk brått beskjed om at jeg måtte ligge på sykehuset til de var 100% sikker på at riene ikke startet igjen, og det kunne visst ta godt over et døgn.
Kunne godt ligge litt på sykehus for den lille, jeg, men fy så kjedelig det var å ligge der alene, uten noen av bøkene mine, mens mannen dro hjemover for å pakke det jeg trengte. :(
Angret at ikke bagen var pakket bare fordi han måtte reise hjem, jeg da, men det ble ikke bedre av at han pakket helt feile klær (topper som tilhører en mye mindre barmfager slektning, og truser som var flere størrelser for små.....) og i tillegg klarte å sovne på sofaen før han kom seg tilbake på sykehuset!! :sint:
Lå i fem timer og tittet i taket, jeg!!
Nei, nå skal bagen pakkes så snart jeg får kommet meg igang igjen. om ikke annet, så skal tannbørste, undertøy, bind og lesestoff pakkes, pluss litt stor joggedress. Da er det bare å raske bagen med seg dersom noe skulle skje uventet. Og dersom uhellet skulle være ute, og frøkna i magen kommer for tidlig, så slipper jeg ihvertfall å sende mannen fra meg eller prøve å pakke i hast før vi må på sykehuset.
Tror ikke det er problematisk å ha en bag stående med en ekstra tannbørste, deo, truser, bind og lesestoff. Dette er jo ting jeg kan ha ekstra av, for de blir jo ikke brukt opp av å ligge og vente en stund. :p
Jeg tror jeg kan garantere deg at du ihvertfall ikke kommer til å angre at bagen står der. Ihvertfall med det viktigste for din egen komfort ved et sykehusbesøk. Babysakene kan du jo evt. putte oppi etterhvert som du kjøper de inn eller nærmer deg termin. :)
Hilsen Tifa (som ikke lenger har telling, men som vel runder 28+0 i natt, tror jeg...;) )
Hei du :)
Jeg har 19 dager til termin og er langt fra ferdig med å pakke bagen ennå.....har kjøpt inn toalettsaker og amme-bh og pakket det, men klær og sånn får vente. Jeg har skrevet en lang liste over ting jeg skal ha med meg og lagt denne oppi bagen slik at det er fort gjort å få med seg alt jeg trenger.
Mulig jeg tar det litt vel med ro, men jeg skal nok få rukket å pakke etter hvert jeg også ;)
ha en fin dag
klem fra Mormona T-19
Tidligere bruker
13-08-2002, 12:32
Hvilken bag skal man bruke da? Er det noen som kommer til å bruke stellebagen?
Amadala
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.