Vis full versjon : utrolig vondt i hode!
Ferskenbeinet
09-01-2006, 19:34
Har kontorjobb, og hver eneste dag ca ved lunsjtider kommer nå en evinnelig hodepine. Varer helt til jeg legger meg om kvelden, og er skrekkelig irriterende og slitsomt!
Har hatt det sånn de siste to ukene nå, så føler jo det har sammenheng med graviditeten på en måte!
Er flink til å ta pauser, fokusere på ting langt borte innimellom osv. Andre forslag?
Huff, hodepine er fryktelig slitsomt :stakar: Hadde det slik en periode jeg også, og dessverre er det helt vanlig med hodepine når man er gravid.
Drikker du nok? Når man er gravid er det veldig viktg å få i seg nok drikke, for kroppen trenger ekstra mye væske nå. Drikk minst 2-3 liter daglig.
Og Paracet er trygt å ta om det blir for ille :nikker:
Uff, vet hvor forferdelig det er å ha vondt i hode altså...!! Det eneste jeg kan si som er nevnt før og er å passe på å drikke mye vann. Ellers merker jeg på meg selv at enkelte produkter utløser hodepine, slikt som sjokolade og chips med salt og pepper... men vet jo at du ikke spiser noe av det... men kan det være noe du spiser/drikker hver dag som du kan reagere med hodepine på?
Ferskenbeinet
10-01-2006, 08:48
hei, og takk for svar!
drikker mye vann ja, halvliteren står her ved min side hele dagen og det er kort vei til vannautomaten! Så det kan nok ikke være det...
Spiser heller ikke noe anderledes en jeg pleier, Sunt og godt, med grovbrød og frukt, chips knasker jeg ikke i arbeidstida :dåne: thihi.
Slitsomt når en kommer hjem til en vilter unge etter jobb også, så i går la jeg meg faktisk samtidig med henne klokka 19.00! Da får en virkelig mye ut av dagene ja!
Er like ille hver eneste dag, så føler ikke jeg kan spise paracet'er i et kjør heller... hmm
Jeg sliter også med mye hodepine....
Spesielt om ettermiddagene og kveldene. Det hjelper å legge seg i senga inne på det mørke soverommet å lukke øynene ca 30 min....ikke sove altså...bare slappe av. Hjelper e stund iallefall....
Ellers vet jeg at jeg er flink til å drikke....men vet at jeg er for avhengig av pc...noe jeg har merka gir hodepine
Ferskenbeinet
10-01-2006, 12:16
har ikke seng og mørkt rom på jobb desverre! 95% av jobben min er på pc, så det er klart det er den som er problemet, men har ikke reagert slik når jeg ikke er gravid...
I helgene er jeg også helt fin...
Er vel ikke noe vits å gå til lege med det heller, er vel ikke noe han kan fikse på?
er ikke sikkert legen kan fikse det nei :trist2:
men kanskje du kunne fått halv sykemelding eller noe?
Ferskenbeinet
10-01-2006, 12:33
syns det er så drastisk med sykemeldinger jeg da... å har lite lyst å bli sykemeldt sååååå tidlig! hvertfall ikke for hodepine! hmm er lenge til jeg skal til legen igjen også, får se hvordan det går ut uka å muligens ta en telefon å spørre om han har noen forslag hvertfall.
murmelmy
10-01-2006, 12:57
Jeg har hatt migrene nå den siste uken og er sykemeldt pga av det, samt kvalme og stressende jobb.
Legen ba meg ta det med ro hjemme og helst holde meg unna alle medikamenter, men til nød ta paracat. Det som er trygt i dag er ikke nødvendigvis trygt i morgen, sa hun.
Tidl. bruker
10-01-2006, 13:55
Skjønner veldig godt hvordan du har det. :nemlig:
Fikk hodepine hver dag for en 3 uker siden jeg også og har det ennå..
Jeg ble sykemeldt 100% på grunn av det. Hodepinen kommer i 14.-15.00 tida på dagen og varer til kvelden. Jeg tar en paracet nesten hver dag for å holde hodet over vannet, men syns det hjelper mye at mannen min masserer nakken og øvre rygg på ettermiddagen!
Legene sier at det er hormonell hodepine og ikke noe å gjøre noe med....
Prøver å ikke spise ost og ikke koffein! da det kan fremkalle hodepine.
Drikker mye vann og går tur hver dag i kald vinterluft. :jupp:
Og! det hjelper å ta det med ro og gjøre ingenting. Stress er vel det som øker hodepine mest hos meg.
Bare en tanke - det kan ikke være hodepine pga låsninger i bekken og ryggrad? Er plaget med det selv, så snart det låser seg, får jeg sykt vondt i hodet. Kjenner det ikke nødvendigvis i ryggen da, men hele hodet dunker... Har begynt hos kiropraktor nå, det hjelper veldig. Ville tatt en time hos en kiropraktor for å sjekke om det kan være grunn til hodepinen....
hevingen
10-01-2006, 14:03
Jeg hadde hodepine stort sett hver dag frem til ca uke 17. Og det ble verre i uka når jeg var på jobb. Har nok noe med at man sitter mye stille forran pcen, stive muskler osv. Og jeg merker at når jeg spiser meieriprodukter så er jeg nesten garantert hodepine. Prøvde å spise en del grov frokostblanding en periode. I tillegg var gulost hovedpålegget mitt. Men da var jeg garantert migrene. Nå har jeg ikke spist noe særlig meieriprodukter de siste 2 ukene, og har bare hatt litt vondt i hodet en dag. Og det var pga dårlig rytme på inntaket av mat. Så det er mye som kan utløse hodepine nå, som ikke gjør det ellers. Jeg har vært sykemeldt flere ganger i dette svangerskapet pga hodepine.
*~Fivrelde~*
10-01-2006, 14:34
Jeg har også kontorjobb og de siste dagene på jobb har jeg også vært plaget av hodepine. Det setter seg fremme i forhodet, men jeg merker at nakkemuskulaturen er temmelig stiv også. I går var det så ille at det føltes som migrene, og foreløpig lover det ikke bra for i dag heller. Jeg har lavt blodtrykk og mistenker at dette kan være årsaken til hodepinen, men slitsomt er det likevel!
Ferskenbeinet
10-01-2006, 15:07
takk for svar! må gjerne ta en telefon til legen i morgen alikevel... føler ikke det sitter i nakke og andre steder, bare i hodet, i hele pannen.
Visste ike det var vanlig å bli sykemeldt for hodepine jeg altså! men fy så fryktelig!
I helgene når jeg er hjemme merker jeg ingenting til det, så om det var noe jeg spiste burde det vel også gi utslag da?
Jeg merker utrolig godt at jeg blir raskere stiv i nakken i dette svangerskapet. Det har bidratt til hyppigere migreneanfall. Varm dusj på nakken er veldig godt og hjelper ofte.
Står jeg ute og fryser så jeg skjelver så får jeg også rask stiv nakke. Hadde ikke noe problem med dette i første svangerskap. Hadde ikke ett eneste anfall, utrolig nok...
Mulig det henger sammen med hoftene som en skrev her?! Jeg har stadig vondt i korsryggen/halebeinet, føles som bekkenløsning, men kan være noe annet. Må alltid stå litt før jeg kan gå når jeg reiser meg opp...
Ferskenbeinet; synes du skal ringe og høre med legen. Ikke godt å ha det slik som du har det nå... Kan godt tenke meg du trenger litt hvile også:jupp:
Tidl. bruker
11-01-2006, 13:09
Jeg har lest av hodepine i svangerskapet ofte kommer av hormonet progesteron, og at det er helt vanlig. Hodepinen som skyldes dette, og ikke spenninger f.eks. skal forsvinne "tidlig" i svangerskapet, noe jeg tolker som i løpet av de 4 første mnd, sånn ca.
Har masse hodepine jeg også, har funnet ut av iskaldt vann, frisk, kald luft og massasje i tinningene, samt å "strekke og vri meg" hjelper en del. Har klart meg med dette utenom 2 ganger:glis:
Før hadde jeg også mye hodepine i løpet av dagen på skolen, det viste seg at jeg trengte briller..:rødme:
En ting som ofte er riktig: Hodepine foran i hodet/ansiktet kommer gjerne fra øyne (dårlig syn/lys m.m), kjever (bite sammen tenna, skjære tenner), og ting som nesetetthet og bihuler.
Bak i hodet er ofte spenninger, såkalt tensjonshodepine. (Spent i nakken, oppheiste skuldre. Bh med dårlig støtte også, kanskje?)
Det er iallefall hva jeg har hørt om "vanlig" hodepine.
Og spør legen din, kanskje h*n har noen gode tips?:lege:
Fr. Gravid
11-01-2006, 15:34
.....................
Ferskenbeinet
17-01-2006, 12:06
Da har jeg endelig fått meg til å ringe legen... Gruer så ille for å ringe legen jeg altså!
Han sa det godt kunne være hormoner, gjerne jeg venta gutt denne gang å at det da var andre hormoner i sving en sist? Osv osv... Mente jeg måtte gå å ta en synstest... syns det er rart jeg i og med at det nå av og til starter enda tidligere å jeg nesten ikke har hatt øynene oppe om morgenen før det kommer... men får vel gjerne prøve det også... bare for å avkrefte det...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.