PDA

Vis full versjon : Flere som ikke har hatt 1. kontroll?

tigern
26-08-2002, 12:39
Hei. Synes alle skriver om første UL og 1, 2 osv av kontroller hos lege og jordmor.. Har ikke vært noe sted enda jeg!!

Skal til legen neste tirsdag, så det blir jo godt å komme igang, selv om jeg gruer meg til blodprøver og GU.

Ja, ja, jeg er jo nesten sistemann med termin i mars også da.

Zurufa
26-08-2002, 18:32
Hei!

Bare for å berolige deg litt: Jeg har heller ikke vært på noen kontroll. Har (ut fra min egen beregning her på SM) termin 24. mars, så da mente jordmora det holdt å komme til kontroll rundt 11. uke. Jeg skal neste mandag (2/9).

Har ofte tenkt at jeg skulle kommet før, for av og til blir jeg livredd for at jeg ikke er gravid likevel... Men det er vel bare å vente å se hva som skjer. Nå håper jeg bare tida går fort så jeg snart når 12 uker og enda bedre: Kan dra på ultralyd. Tør nesten ikke tro at jeg er gravid "ordentlig" før jeg har sett nurket på skjermen (!).

Men uansett - tror ikke det er vanlig å dra så veldig tidlig på kontroll med mindre man har mistanke om at noe er galt. Lykke til med kontrollen i hvertfall!

Klem, Zurufa

Tidl. bruker
26-08-2002, 22:27
Jeg har vært til kontroller pga sterke blødniger. Men gleder meg til å begynne å gå til kontroll nå til fredag. Er min andre kontroll hos mil lege da. Håper å¨høre hjertelyden da!:D

Marianne73
26-08-2002, 23:28
Hei :)

jeg har heller ikke vært hos legen men har min første time til torsdag. Da er jeg ca 10 uker på vei. På Helsesenteret der jeg skal gå ville de ikke ha meg inn før jeg var 10 uker. Det er egentlig helt greitt, men jeg kunne godt tenkt meg å ta en toxoplasmose test for å finne ut om jeg trenger å være "super" forsiktig med hva jeg putter i munnen. (sånn bortsett fra at jeg nesten ikke har apetitt - så til nå har det vært et lite problem...).

Hilsen Marianne (9+3)

voice
27-08-2002, 01:21
Jeg var til 1. kontroll rundt 8 uker, både for å sjekke at alt var ok, og fordi jeg hadde hatt omgangssyken, og var redd for å bli dehydrert. Skal antageligvis til kontroll igjen i løpet av uka, spennende!!!!!!!!!

Klem fra Voice og klumpen (12 + noe):klem: