Vis full versjon : Kan man stole på ul?
hei.
Mulig at dette et et teit spørsmål :uff: men jeg tar sjansen likevel jeg. var på ul i dag, ikke den ordinære men en sjekk daq jeg blir fulgt opp, da var jeg i følge forrige beregning 12+4 i dag. Dette var etter siste ul. Jeg har hele tiden hevdet at det er feil, da jeg vet når jeg hadde sisite mens. men legene har hevdet at jeg ikke visste det.
Vel i dag sier legen at jeg var i følge målinger gjort på ul at jeg var 13+6.
Dette stemmer mer om når jeg hadde mensen.
Så da spør jeg, kan jeg nå stole på ul eller hva?
Eller vil jeg bare måtte vente på den ordinære ul ved 17-19 uke , min blir da 11. februar 03
:???:
Stå på ditt, og stol på deg selv :klapp:
(31+5)
Stol på deg selv ja....:klapp: :klapp: :klapp:
Stol paa deg selv!!!
Det er LETT for legen aa maale litt feil paa skjermen. I tillegg er det min erfaring at UL terminene varierer VELDIG. Jeg har hatt 8 UL frem til naa og ulik termin HVER GANG!! Ikke saa mange dagene forskjell, men likevel. Selv VET jeg (og legen) naar barnet ble laget (IVF) saa de forandrer ikke min termin. Hvorfor skal de da gjöre dette for deg naar du ogsaa sier at du vet???? Ikke skjönner jeg.
Tidlig UL er vanligvis riktig, fordi fosteret vokser likt i starten. Men sykehuset vil forholde seg til ordinær UL i uke 17-19 og termin fastsatt da. Dette kan avvike fra den UL du har vært på nå uten at det er noe galt. De vektlegger nemlig forskjellige mål.
Hva som er rett er en ting, men sykehuset forholder seg til ordinær UL uansett, og det spiller kun rolle i tre situasjoner.
1. Om noe skulle skje rundt uke 24, det er jo sjelden.
3. Om SF målene er boarderline avvik i ene eller andre retning
2. Om du går på overtid
Ellers kan du bare tro på din termin, og når den stemmer med siste UL så er jo alt bra.
Linejenta
08-01-2003, 10:31
Selv var jeg som du vet på UL i går og fikk utsatt terminen til 12.juni (fra 4.juni) noe jeg også mener er feil. For når jeg regner 40 uker så kommer jeg til 31.mai og det ble lagt til 4 dager pga sykluslengden min.
Jeg konfronterte overlegen på GYN i Tønsberg om akkurat dette, men han sier at jeg mest sannsynlig har ganske så sen EL, og at det var grunnen. Selv er jeg ikke så sikker, noe sen har jeg, men da blir det altså til at jeg skal gå gravid i 42 uker jeg da:???:
Og ha EL uken før mensen:eek:
Jaja egentlig ikke så nøye for meg, men går man på overtid kan det jo ha noe å si da....
Klem fra
.. er jeg enig i , og så får vi jo se hvordan det går på ordinær UL.
I uke 18 er fostrene "mest like", og det er derfor lettest å sammenligne da. så det er kanskje derfor det er ca da man får ord. UL.
lykke til!
hilsen
charlie, termin 23.06.2003 :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.