PDA

Vis full versjon : Livmortapp. Noen med erfaring?

Smilie
11-01-2006, 18:11
Heisann. Nå er det lenge siden jeg har vært her, da det gikk galt sist. Men nå er jeg gravid igjen, og har et spm.:jippi:

Jeg skal ikke tafse på livmortappen nå, men jeg kjente på den før i dag. Før jeg testet...

Jeg synes liksom jeg har en liten åpning jeg. Ikke nærheten av sånn åpning som ved eggløsning altså, men bare litt åpning. Er det vanlig eller har jeg grunn til å bekymre meg? Jeg mener det var litt åpning sist også... (men da gikk det jo galt...) Den er liksom ikke helt tett om dere forstår. Jeg er ca 4 uker på vei, så ikke så mye...

Noen med erfaring?

Setter stor pris på svar!

Smilie
11-01-2006, 19:28
Ingen av dere kloke hoder som kan hjelpe? Jeg har lest inn på pernilles sider, men det gjør meg ikke særlig klokere...

3barnsmor
13-01-2006, 09:47
Hei hei. Har vel ikke så mye erfaring, men da jeg nettopp var blitt gravid var livmormunnen mye hardere enn vanlig. Vet ikke om det var direkte åpning, men det gikk i allefall litt ned på midten. Leste et sted at det kan føles som en ganske hardt strammet "susse"-munn... Vet ikke om du ble særlig klokere jeg...

Hvis du føler deg utrygg, er det jo bare å ringe jordmor eller lege og spørre dem om dette.

Uansett, gratulere så mye med den lille spiren i magen og lykke til :) :) :)

murmelmy
22-01-2006, 15:09
Min livmortapp er helt rar. Den er bakovervendt, forovervendt, hard, myk åpen, lukket, våt, tørr. Vet ikke helt hvordan den skal være nå som jeg er to måneder på vei....???

Marit_k
22-01-2006, 16:59
Det er ingen grunn til engstelse!
Hvordan tappen er etter positiv test har lite eller ingen ting å si for hvor vidt dette skal gå bra. Jeg vil at du skal holde fingrene unna tappen din nå som du har testet posivtivt. Det er både på grunn av faren for å overføre uønskede bakterier oppi der, og fordi at den tappen kan være kilde til masse redsel og bekymring. Det finnes ingen fasit for hvordan tappen skal være når man er gravid, selv om det er skrevet mye om det på nett. Jeg selv, og mange med meg, har opplevd at tappen har vært like åpen som ved el. i mange uker etter positiv test, og det har gått bare fint.

La tappen være ;)
Lykke til videre!