Vis full versjon : Beklager å måtte ta opp dette ufine temaet...
Struttemagen
26-08-2002, 13:46
Men hvordan står det til med vekta?? :???: :???: :???:
Blir helt matt jeg av å veie meg...
Vet jeg ikke burde, men så vips så står jeg der på badevekta.:p
Huff... Skremmende saker... Etter en ufin kommentar fra jordmor er jeg blitt helt fiksert:uff:
Så da må jeg høre med resten av dere da..
Er det flere som meg eller?
Er "bare 26+4" og har jaggu meg lagt på meg 15 kg!!!
HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Hvor skal dette ende da?
Deppe klem fra Struttis, 26+4
Selv er jeg 28+2 og har lagt på meg 3 kg ifølge vekten hos legen og 6-7 kg ifølge vekten hjemme, men uansett hva det er sp er jeg utrolig fornøyd.
Da skal det også sies at jeg hadde 25-30kg for mye da jeg ble gravid også....
Savanna 28+2
Teddy :)
26-08-2002, 14:24
Jeg har lagt på meg ca. 7-8 kg. Er nå oppe i 65 kg, etter siste legekontroll... Har alltid veid rundt 57-58 kg, så dette er uvant for meg, kan du tro... :o
Ser for meg knallhard slanking etter fødselen. Tror jo jeg kommer til å gå enda mer opp...
Klem Teddy 24+2
:findag:
Til nå har jeg godt opp hele 9 kg. Jeg har ikke helt oversikten hvor mange uker jeg er (jeg savner terminkalkulatoren), men jeg tror jeg er 30.
Føler også selv at det er kun mage og pupper som har stått for vektøkningen, ikke rompe og lår.
Klem fra Katta
Da jeg var på kontroll når jeg var 27+0 hadde jeg lagt på meg 5,3kg og det er jeg godt fornøyd med. Men som mange har sagt tidligere så bør vi vel ikke henge oss så alt for mye opp i vekta så lenge vi spiser sunt. Noen legger på seg mye og andre lite.
Jeg er 29+5 og regner med at jeg har tippet +10 kg. Badevekta hjemme er tom for batteri og jeg veier meg bare når jeg er hos legen og tar blodprøvene (mao 14 dager til - gjett om jeg "gleder" meg...).
Har stort sett bare merket vektøkninga på magen og hoftene/baken (å hurra!), men så hadde jeg litt for mye i starten også da.
Men - jeg regner også med at kiloene skal renne av meg ettersom jeg skal amme og løpe opp og ned en trapp hele dagen for å skifte bleier - det var iallefall "resepten" til søstra mi!
27+4 og opp 16 kg :o :o :o
La på meg 27 i siste svangerskap og lovte meg selv dyrt og hellig at det skal ikke skje igjen... Ser ut som om jeg er på god veg igjen...:(
Vet ikke helt hva jeg gjør galt jeg...? Andre fatter ikke hvor jeg har gjort av disse kiloene, det er jo en fattig trøst, en annen fattig trøst er at mye av det nok er vann. ellers har jeg ikke stort å trøste meg med... Kanskje skal jeg trøstespise litt? DET gjør vel saken bedre tenker jeg...
Spiser ikke så veldig annerledes enn jeg gjør til vanlig, slutta å røyke da jeg ble gravid og tilegner i mitt stille sinn noen av kiloene til dette. DET er i allefall en god trøst!
Jeg slutta å røyke - ergo er jeg blitt feit! :p
28+3 med tvillinger og opp 7 kg :D
Veeeeldig fornøyd med meg selv!
Dee og gutta, 28+3
28+4 og har ifølge legen gått opp 2 kg
("stråålende!!" ifølge jordmor)
veide 40 kg når jeg ble gravid, så legen og jordmor er fornøyde med alt jeg går opp :)
i følge meg selv har jeg gått opp 16 kg, veier nå 56, men legen min veiet meg ikke før jeg hadde kommet opp i "normalvekt", 54 kg.
2 kg er kanskje litt lite?!
men det blir lettere å gå ned igjen da;)
Ja, ja...
Noen legger veldig på seg, andre ikke. De fleste går av seg kiloene igjen ved amminga... det er det intrykket jeg sitter med iallefall....
Selv veide jeg 56 før jeg ble gravid. Gikk ned til 51 da jeg var dårlig de første 20 ukene... Nå har jeg jammen klart å komme meg opp på 58,5 kg.... i uke 30...
Klem Amity (termin 7. nov.)
Har gått opp masse her ja :blush:
Skal til jordmor imorgen så får vi se nøyaktig hvor mye, men sist jeg var hos legen viste vekta +17kg :p
Syns ikke vi skal være så fiksert på vekta nå når vi er gravide (med mindre det går på helsa løs)
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (28+1)
Tidl. bruker
27-08-2002, 00:33
.....
Den vekta ja.. :uff:
Jeg har gått opp 15,5 kg i uke 30. Gikk opp 18 kg begge de forrige svangerskapene, og håper å lande der denne gangen også. Det rare er at jeg ikke har gått opp i vekt de siste 6 ukene. Synes det er litt merkelig, men er mest takknemlig da det så faretruende ut en periode med en kilo i uken. Stabiliserer seg mer nå. Kansje det har noe med varmen å gjøre? Vann i kroppen og sånt? Hmmm... :uff:
Lillehammer
27-08-2002, 12:46
Jeg har ikke vekt hjemme :D , men hos legen forrige tirsdag så hadde jeg totalt lagt på meg 6 kg. Er jo kommet kortest av alle her (termin 1. des.), så alt i alt har jeg vel nokså gjennomsnittelig vektøkning da? Spiser ikke så veldig mye mer eller annerledes enn før, men det blir mindre trim/trening enn normalt.
Bare koser meg jeg! :cool:
Lillehammer
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.