PDA

Vis full versjon : Halebenet mitt!

kep
13-01-2006, 09:22
I jobben sitter jeg mye på kontorstol foran pc'en. Etter noen få timer får jeg vondt i halebenet, og jeg må opp og stå i ett sett. Det eneste som hjelper er å komme hjem og sitte i godstolen. Pinnestoler er heller ikke helt godt å sitte på lenge om gangen, merker jeg.

Er det noen av dere flotte jenter og kvinner som har tips om hvordan jeg kan hindre eller redusere denne vonten når jeg er på jobb? Jeg kan ikke akkurat be om å få en stressless foran pc'en heller...

Sita
13-01-2006, 09:29
Kan du ikke be om å få en sånn ergonomisk stol? Sånn som man sitter litt foroverlent på med knærne bøyd bakover.. Aner ikke helt hva de heter jeg.

Jeg ville forsøkt å hatt to stoler tror jeg, og variert sittestillingen hele tiden sånn at du ikke får samme belastning hele tiden. Ta med deg en ekstra pute kanskje? Og vurder dersom det gjør ekstra vondt å ta deg en time hos en fysioterapeut eller manuell terapeut som kan vise deg noen øvelser du kan gjøre i småpauser innimellom for å lette litt.

Mine umiddelbare ideer i hvert fall. ;)

kep
13-01-2006, 09:43
Takk for fin ide. Jeg tror de har sånne stoler her på huset, faktisk. Det er i alle fall verdt et forsøk!

3barnsmor
13-01-2006, 10:26
Kan du ikke be om å få en sånn ergonomisk stol? Sånn som man sitter litt foroverlent på med knærne bøyd bakover.. Aner ikke helt hva de heter jeg.

Jeg får faktisk mer vondt av å sitte på slike stoler... Har ellers akkurat samme plagene. Sliter med å finne noe som fungerer i lengre tid. Eneste jeg har kommet frem til til nå, er å skifte stoler og å skifte stilling så ofte som mulig. Kan nok være et godt tips å snakke med fysioterapaut ja. Har selv tenkt å be legen bestille time for meg.:jupp:

Thyresse
13-01-2006, 10:31
Jeg har en slik ergonomisk stol som jeg bruker innimellom. Kan ikke sitte lenge på den, men den avlaster og det er godt. Ellers er det opp og gå minst en gang i timen.