Vis full versjon : Knyter seg imagen
Malinmor
12-08-2002, 14:23
Heisann jenter! :)
Ville bare spørre dere om noen av dere får slike krampe tak i magen innimellom som gjør skikkelig vondt? Akkurat som å få hold i siden på en måte(bare at man får det inni livmora isteden) Dette kan komme når jeg slapper av og når jeg stresser litt, tror ikke det er kynnere, da de ikke skal være vonde, og de er jo mere ubahgelige, og ikke vonde. Er litt bekymra når jeg får dem, men glemmer det fort når de er over;)
Noen som vet???
Mine kynnere er noen ganger vonde!! Noen ganger er det bare magen som blir "hard", andre ganger kan det kjennes ut som hold, slik du beskriver. En slags vond "kjerne" som brer seg utover hele magen... De sitter i en liten stund, og slipper gradvis taket. De vonde varer lenger enn de ikke-vonde. Jeg får også kynnere i forbindelse med stress, men også når jeg sitter her og slafer'n foran PC'en. Tipper det er kynnere du også har. Nevn det for legen neste kontroll, du! :)
Malinmor
12-08-2002, 23:29
Ja de er sannerlig ikke gode disse krampetakene:uff: Da er det sikkert kynnere da, huff ikke noe godt altså:gal2: Men jeg trodde at kynnere ikke skulle gjøre vondt, og hvis de gjorde vondt så var ikke det noe bra:???: Vet du noe om dette?
:stakar: :stakar:
:findag:
Kan ikke huske at legen har reagert noe spesielt på at kynnerne er vonde. Det hun ikke likte var at de kom så tidlig forrige gang (uke 16). Hun sa det ikke var farlig, men at det var kroppens måte å be meg ta det med ro, derfor sykemeldte hun meg 50%. Holder en knapp på den teorien. Prøver å ta det med ro når de kommer, selv om ikke det er bare-bare med Jenny klatrende i gardinene! :)
- og så gjør det vondt bare "lokalt" foran på magen. Hadde jeg fått "menskrampetak" i korsryggen ville jeg nok blitt mer bekymret. Snakk med legen ved neste kontroll du! :)
Pass på og slapp av!!!! :) :)
Og her kommer en lang :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:
Jeg har hatt sterke og hyppige kynnere siden 24 uke.
Noen bare har det , sa legen.
De er vonde og det er normalt! sa han.
Det de ikke skal bli er regelmessige.
Flere ganger når jeg har stresset( også psykisk), har de satt igang og kommet ca 4- 5 på en time. Da legge rjeg meg ned og slapper av til de går over. Jeg legger meg på siden; da får barnet i magen mest surstoff.
Da jeg var hos jordmor kjente hun at hodet var kommet godt ned i bekkenet selv om jeg bare er i 32 uke. Jeg har vært sykemeldt fra min stressfulle jobb og regner med at jeg blir det frem til permisjon i uke 37.
Lykke til.
Malinmor
14-08-2002, 14:17
okey jenter, da får jeg vel ta det medro:) men jeg må jo innrømme at jeg har kjennt menssmerter nederst i ryggen samtidig:???: Og at det er veldig vondt:uff: Men jeg får ta det på neste kontroll;)
Tusen takk iallefall:klapp:
:stakar: :stakar: :stakar:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.