PDA

Vis full versjon : Kynnere

Helen
26-08-2002, 14:25
Hei,hei!

Hvordan er det med dere..?
Har dere fått mer kynnere? Er det vanlig nå som det nææærmer seg :birth: ??

I går hadde jeg masse kynnere og i dag hadde jeg 5 stk før kl 10..

Har tidligere hatt max 5 stk på en hel dag..

Vet ikke hva som er mye/lite jeg??:???:

Klem Helen og lille gullet:baby: (32+5)

Stinemor
26-08-2002, 15:36
Jeg tror nok det er vanlig å få fler kynnere mot slutten ja.
Selv har jeg hatt kynnere siden uke 20, men i varierende grad. Noen dager mange og kraftige, andre dager lite.

Men det jeg har merket ettersom tiden har gått er at kynnerne har forandret seg. De "tar mer tak" om man kan si det slik, og kjennes ofte rundt ryggen også, ikke bare i magen. Mer "mensmurringer" og vondter har jeg også fått, så jeg merker på en måte at kroppen forbereder seg på en forestående fødsel...:eek: .....skrekk og gru!!!

Stinemor (termin 20. oktober)

lotus
26-08-2002, 16:12
Dette med kynnere er vanvittig individuelt! Jeg har nesten ikke hatt noen i hele svangerskapet - til tross for at jeg venter tvillinger og dermed er ekstra disponert for det!

Jordmødrene mine har vært veldig opptatt av at jeg skal vite forskjell på kynnere og rier - og de har sagt at det er når kynnerne blir regelmessige og vonde at man skal begynne å ta kontakt med føden/lege.

Så sent i svangerskapet er det imidlertid veldig vanlig med kynnere, så jeg tror nok du er ganske normal! ;)

lotus, 34+5

Helen
26-08-2002, 17:41
Da slår jeg meg til ro med det!

Klem Helen :birth: 16/10

Miro
26-08-2002, 17:44
Men du kan ennå gå til termin og over med de. Så det betyr ikke at du "nærmer" deg på noen måte. Jeg har hatt kynnere siden 5 måned jeg. Og jeg har termin 1. september. De kommer regelmessig, og ikke noe særlig kraftigere enn de har vært. Bare at de er oftere nå.

Miro T-6

Puncky
26-08-2002, 18:04
Jeg har ikke hatt en eneste kynner jeg da.... Har litt "mensmurringer" og smerter i bekkenet, men ikke noe annet enn det...

Det er ikke sånn at man kan ha hatt det uten å vite om det? For de kjennes virkelig??

Kos Puncky :birth: 4.oktober

Simba
26-08-2002, 22:41
Jeg er også usikker på om det ER kynnere jeg har....
joda, magen blir av og til skikkelig hard og kjennes helt "full ut", og i tillegg har jeg merket meg at de kommer ofte når jeg er ute og går. Det blir litt ubehagelig men er til å leve med, og jeg rusler bare litt roligere.

Men dersom dette er kynnere, så er de ikke nødvendigvis særlig langvarige! Det kan liksom gå over på to øyeblikk. Men uansett; jeg har dette veldig ofte, mange ganger om dagen.

Malinmor
27-08-2002, 01:10
Heisann!

Må bare legge til en ting:)

At det å ha kynnere vil ikke si at man føder noe før eller at modningen har begynnt:uff: I mitt forige sv.skap så hadde jeg mye vonde kynnere, og tenkte som så at ja nå blir jeg moden m.m Men jeg blei ikke moden, vannet gikk på termin(pga. at mannen tok det via sex:blush:) Riene kom ikke av seg selv og fødselen blei satt igang, jeg var ikke moden for 5 flate øre :sint: og Sebastian kom 4 døgnet uten fostervann:sint: Men kynnere er jo at livmora trener seg opp til fødselen:)

Jeg har ei venninde som ikke kjennte en eneste kynner i sitt sv. skap og hun var moden som bare det og fødte en dag før termin:D Så det er forskjell fra menneske til menneske:)

:stakar: