Vis full versjon : "Tvilling" i korsyggen.
Hei.
Er det noen som vet om "tvilling" i korsryggen er noe som blir "trigget" under graviditet?
Jeg har vært lite plaget av min, men i går og i dag er det skikkelig ille.
Gjør vondt når jeg sitter og ligger.
Har tidligere fått beskjed om at den må fjernes om det blir plagsomt og ønsker jo selvsagt ikke det!
Jeg hadde en slik under armhulen(gikk gravid med nr 2), den voskte til en drue stor, men så gikk den tilbake, har kjent den i de andre svangerskapene, men har ikke vokst noe. Dette virker som om det er arvelig, men min mor hadde også på samme plass som meg, henne ble en knytteneve stor, forsvant ikke før etter fødselen:trist2: Men du burde følge med den , og jeg ville nok fjernet den om den blir stor og skaper ubehagligheter for deg, snakk med legen din om det er nødvendig.
Bittelill
16-01-2006, 11:17
De fjerner den nok neppe nå som du er gravid. Da må det bedøvelse til. Dessuten er ventetiden på det i hvertfall her i mitt distrikt 5mnd.
Er to forskjellige måter å fjerne den på også så det skal jo vurderes nøye av lege. Som oftes så fjerner de ikke ved et enkelt utbrudd, men dersom den tilstadig dukker opp og gir store smerter så vil de nok operere. Jeg har en på samme plass som du. Har ikke merket noe til den nå. Men hadde utbrudd i April, da var den 10cm i diameter, og var et helvete.
Det som ble gjort da var at etter 4 dager (den må bli moden, les ikke hard, men bløt). Så var jeg hos legevakten ble deretter sendt på kirurgen hvor de bare stikker "vilt" med en skalpell for å lage utførselkanaler for den vesken som ligger å presser på. Høres sikkert vomdt ut å bli stikki med skalpell, men den smerten er så mye mindre enn smerten ved å gå med en aktiv tvilling.
Noen ganger forsvinner de av seg selv også, det er jo det greieste.
Håper du snart blir kvitt den onde tvillingen din.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.