PDA

Vis full versjon : Engstelig igjen...

Tander
17-01-2006, 12:51
Jeg kan ikke noe for det men jeg blir engstelig....

I dag leverte jeg en urinprøve hos fastlegen min for å sjekke at jeg har blitt bra av UVI som jeg hadde for over 2 uker siden..... Fikk da selexid (for tredje gang)

Leverte den på eget iniativ slik at jeg kan sjekke omjeg klarer holde det i sjakk. Fikk svar at det var ikke noe UVI utslag men spor av blod og proteiner. Mye svarte jeg og hun lab dama sa det bare var spor av... (dusjer meg nedentil, bruker mellomstråle og bretter til side da jeg tisser :rødme: )

Ingenting å behandle..

Har noen av dere det sånn??? Jeg har hatt spor av blod hver gang jeg har levert prøve men egentlig aldri fått noe svar på hva det kan være. Er så redd for å miste/føde for tidlig...begynner nesten å gråte her jeg sitter.

Har noen utrolige stikkinger over skambeinet og oppover eggstokker og nedre del av magen. Vet ikke hva jeg skal tro eller mene om dette.

Hjelp meg den som kan. (skal til jordmor på torsdag, og hun kan kanskje svare meg mere enn fastlegen)

Probat
18-01-2006, 01:14
Hvis jeg var deg ville jeg insistere på at de skal dyrke en prøve, og ikke bare bruke stix. Jeg har opplevd at det har vært lite utslag på stix men at det har vært nok til at legen ville behandle etter at de har sett resultat av dyrkingen. Hvis en dyrking viser fin prøve bør det ikke være noe å bekymre seg for! Vanligvis er jo UVI ufarlig (men plagsomt!), men om man går lenge ubehandlet er det en liten fare for at det blir en infeksjon i livmora, som kan være farlig. Lurt å levere ekstra urinprøver på eget initiativ, det har jeg også gjort.

Du bør også be om et klart svar på hva blod og protein kan bety. Det er dårlig å ikke gi deg noe ordentlig svar- får håpe JM er mer hjelpsom. Så vidt jeg har forstått kan man ha blod i urinen etter en infeksjon selv om den er under kontroll, det er jo slimhinner i urinveiene. Om man har en infeksjon i urinrøret og ikke blæra så er det ikke alltid det slår ut på prøva, men da ville du nok hatt svie og ubehag.

Stikninger har man ofte når magen vokser, og de kan være ganske vonde selv om ikke noe er galt. Jeg vet ikke om noen sammenheng mellom slike stikninger og UVI/infeksjon. Hvis du har termin i mai så er vel magen i en skikkelig vokseperiode.

Ikke så mye hjelp fra meg, men lykke til!

Tjukka
23-01-2006, 12:46
Om det kun er spor ,er det ikke noe å bekymre seg for, men da er det viktig å levere urinprøve en gang i blant for å sjekke at det ikke øker. Du kan jo også kjøpe deg u-stix på apoteket, slik at du kan følge med litt selv hjemme -kanskje du føler deg tryggere?

Lykke til :)

Mari
23-01-2006, 12:57
Jeg har også fått beskjed omtrent hver gang om at jeg har spor av blod i urinen, men de har sagt at det ikke har noe å si :snill:

Regner med de ville sagt fra hvis det var noe galt... Har jo kommet et stykke nå, og alt ser bra ut :jupp: