PDA

Vis full versjon : Ks

MissPhun
18-01-2006, 01:37
Kan man kreve KS hvis man sliter med fødselsangst?!

Er vel en av de vanlige jeg, som gruer meg enormt til fødsel..
Men jeg er jo enda tidlig i svangerskapet, så dette kan jo gå begge veier ang fødselsangst innen den tid kommer...

Maja 84
18-01-2006, 13:30
hei hei.. jeg vil bare fortelle deg at da jeg var gravid med min første hadde jeg også angst og det er ikke alltid like lett. da jeg hadde snakket en god del med både jordmor, psykolog, venner og andre som følte det samme ble det litt lettere ,men den lille angsten helt inni meg forsvant ikke :trist2: Da det var ca en mnd igjen til den store dagen merket jeg at jeg ikke var redd lenger, jeg gledet med faktisk.. jeg tror nok at for min del hadde jeg så mye å gjøre den siste mnd at jeg nesten ikke hadde tid til å tenke på det. jeg var stor som en flodhest og ville bare få se det lille nurket som hadde vokst seg stor og sterk inni meg.. jeg var stolt og da den dagen kom og jeg skulle føde eksisterte ikke orde angst eller den følelen mer....
det jeg skal frem til er at du ikke må slite deg ut med å tenke så mye på det. det er normalt å grue seg, men hvis det påvirker deg nesten daglig og at du ikke gleder deg til det som skal skje bør du ta kontakt med de på helsestasjon der du bor... det er godt å få noen å snakke med som faktisk vet hva det handler om.. der får du gode råd og masse støtte...
håper dette var til litt hjelp:hjerter:

LYKKE TIL MED DEG OG :magen:
du kan velge selv om du vil ha keiser snitt eller ikke, det må bare planlegges litt tidligere...

Merete
24-01-2006, 19:58
Svaret ditt var veldig oppløftende å lese, jeg har bestandig sagt at jeg har fødselsangst. J gruer meg VELDIG, men det kan nok ikke beskrives som angst. Fikk trua på at det går ann å forberede seg nok til en sånn opplevelse. Takk!