PDA

Vis full versjon : Vogn kataloger, og hvordan skal en god vogn være?

Tidl. bruker
26-08-2002, 15:24
Heisann! Jeg lurer på om noen vet hvor jeg får tak i vogn-katalogene? De nyeste... Simo og Brio er jo de jeg er mest interesserte i. Finnes det noen sider på nettet en kan bestille dem?
Åsså lurer jeg på, siden dette er mitt første barn, hvordan skal en god vogn være?
Har det noe å si med lufthjul eller ikke? Hva utstyr bør man kjøpe i tillegg?

Hilsen Sara (som lurer)

MissFly
26-08-2002, 18:04
Jeg har ikke verdens største erfaring, men her er hva jeg synes:

* lufthjul (eller "fylte" hjul, sånne som Emmaljunga har nå, som jeg har...) er deilig! vogna blir mye lettere å trille, og man sparer masse krefter på det...

* ikke kjøp for tung vogn! den skal ut og inn av bil (sannsynligvis) ørti ganger i løpet av en mnd, og jo lettere jo bedre!

når det gjelder utstyr, har jeg kun hatt regntrekk og myggnett, samt stelleveske... har ikke hatt behov for stort mere!

ellers står jo valget mellom duovogn, kombivogn eller bagvogn, for deretter å skifte til sportsvogn...

Jeg hadde først kombi, syntes detr var deilig med hensyn til at lillemann kunne forflyttes fra sted til sted uten å vekkes, og ligge under nett i bilen i bagen, men samtidig er ikke alltid sportsvogndelene i dem veldig praktiske...

LYKKE TIL MED VALGET!!!