PDA

Vis full versjon : Prøving etter MA - trenger synspunkter...

babysyk...
26-08-2002, 15:37
Atte.... Må spørre dere kloke damene her jeg...

Jeg har akkurat hatt en MA. Hadde tenkt å vente en mens før jeg forsøkte igjen, for å være sikker på at alt er ok der inne. Men så... Hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen med en gang nå, og alt går bra... Så får jeg et tidlig junibarn (tror jeg) Og det er fint, for egentlig har jeg ikke lyst til at barnet mitt skal ha bursdag i juli (eller rettere sagt skolesommerferien). Så da kan jeg jo ikke prøve neste måned.

Spørsmålet er om jeg skal ta sjangsen og prøve med en gang nå? Det er jo visstnok lettere å bli gravid rett etter at man har vært det. Men likavel er det jo langt fra sikkert om jeg blir gravid, og da er det jo greit. Men hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen med en gang...Vil jo være kjempenærvøs. Men er det virkelig mye større sjangse for at det skal gå galt da?

Skal jeg ta sjangsen?
Takk for alle synspunkter/råd!

Hilsen en ubesluttsom babysyk...

I am
26-08-2002, 15:52
Vil du så gjør du det, hvordan tror du det var for et par hundre år siden? Da tror jeg de kjørte på uansett. Går det ikke så går det ikke, og går det så blir det baby. Vet ikke hvorfor man anbefaler å vente, kanskje ting skal roe seg der inne, men er det for urolig så blir du vel ikke gravid uansett... Dette tror jeg faktisk kroppen din styrer selv!

Kjempemasse lykke til!

Klem fra I am

Moni
26-08-2002, 23:16
Hei !
Jeg har også hatt en MA, og ønsket å starte igjen så fort som mulig. Spurte legen min og hun anbefalte å vente et par mnd. Jeg syntes ikke det var noe alternativ da hun ikke kunne gi noe svar på hvorfor en ble anbefalt å vente. Jeg ringte og snakket med kvinneklinikken og fikk en lege på tråden. Hun sa at det ikke var noe i veien for å starte opp igjen etter at en var ferdig med blødningen etter utskrapningen. Da skulle den renselsen være over.

Grunnen til at en gjerne anbefales å vente et par sykluser er vel kanskje pga. psykiske årsaker. ?? Jeg vet ikke, men kroppen ordner seg vel selv når den er klar for det.

For oss tok det faktisk 6 mnd. før jeg ble gravid igjen, mens andre igjen rekker kanskje ikke å få mens tilbake før de er gravide på nytt.

Ønsker deg lykke til !!

*hm- har selv et juli barn, ikke noe i veien med det, men sliter litt med bursdagsfeiringer da denne faller midt i fellesferien og nesten alle er bortreist...... - men han er da heldig også for her feirer vi litt i flere omganger...
Men en deilig tid er det - selskap i hagen, varmt og så rekker han å fylle 6 år før han begynner på skolen.

Klem Moni 28+5

Unregistered
26-08-2002, 23:48
Takk for svar :)

Jeg føler meg så desperat nå :gal: Skulle jo ikke bli det!!!

Klarer ikke bestemme meg jeg... Men sannsynligvis blir jeg vel ikke gravid igjen med en gang uansett, så hvorfor vente...
Kanskje jeg skulle høre med gubben. Han må jo være med på dette han også, så kanskje jeg ikke har noe valg ;)

Moni: Det er nettopp bursdagsfeiringene jeg tenker på. Det er jo når man er liten man vil ha alle vennene på besøk, og da er det så dumt når de er på ferie...

Tidl. bruker
27-08-2002, 12:44
Hvis du har lyst på en til å prøve igjen er det opp til deg. Men ikke alle som føler for det heldt med en gang. Lykke til videre. Ønsker deg velkommen i klubbene så snart det viser seg liv i din mage. ;)