PDA

Vis full versjon : 6 dager med svangerskapsdiabetes og ned 3 kg!!

Tidl. bruker
21-01-2006, 20:11
Ja overskriften sier vel alt. Flaks at jeg har noe å gå på ellers hadde det jo ikke vært bra.
Jeg er 27 uker på vei straks og hadde gått opp 5 kg, er nede på 2 nå!

Det er skikkelig stress med dette diabetesgreiene. Hvordan får dere andre som har dette i dere nok kcal?

Når man tar vekk all sjokolade og kaker og chips fra kosten, samt juice og frukt som man ellers kunne brukt for å kommet opp på en normal kcal mengde (til mellommåltider) sitter jeg igjen med MAKS 14-1500 kcal pr dag! og det er jo ikke særlig gunstig ved graviditet.

Sliter litt jeg, har dere innspill? Jeg går jo ikke rundt og føler meg sulten. :gruble:

Kan jo ikke fortsette dette her!? Kommer jo til å bli str 38 FØR jeg har født.

Mari
21-01-2006, 20:36
Uff da vennen -det kan ikke være noe særlig :trist2:

Har ikke noen gode råd jeg, men håper noen andre kan hjelpe deg!

:comfort:

Tidl. bruker
21-01-2006, 21:51
takk for omtanken Mari :-)

jeg har løst problemet for i dag med litt baconsnacks! :glis:

kakklanes
22-01-2006, 16:23
Hei! Jeg har mest sansynlig svangerskapsdiabetes! Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg lurer på hvilke oppfølging du får i forbindelse med svangerskapsdiabetesen...... Har veldig stort behov for å snakke med noen som muligens er i noe lunne samme situasjon som meg!

Tidl. bruker
22-01-2006, 16:34
Hei! Jeg har mest sansynlig svangerskapsdiabetes! Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg lurer på hvilke oppfølging du får i forbindelse med svangerskapsdiabetesen...... Har veldig stort behov for å snakke med noen som muligens er i noe lunne samme situasjon som meg!

JEG har fått veldig god oppfølging.
Jeg tok en glukosetest onsdagen, fredagen ringte legen og sa verdiene var litt høye, (8.4) men ikke ekstremt høye, men hun ville henvise meg til KK. (i bergen) og Mandagen ringte de fra KK og jeg fikk time tirsdagen. Da var jeg oppe og fikk kjapp info av jordmor og lærte å måle blodsukkeret og time til ernæringsfysiolog, (imorgen) da får jeg ta opp dette med å få nok kcal.

Videre så skal jeg til jordmor, indremedisiner og gynekolog for ekstra UL 2 feb. Så jeg føler meg veldig godt ivaretatt. Så får vi se derfra hvordan det ligger an. Må være forsiktig med maten så ikke ungen blir gigantisk og får dårlige lunger. (det er det som er risikoen) og hvis det ikke blir behandlet i det hele tatt så kan det visst være veldig farlig for babyen. Så jeg skal være superflink. Men det blir bra med time imorgen for det er jo veldig stress med kosten føler jeg. Ihvertfall denne uken.

julibe
23-01-2006, 08:56
Du kan da spise litt frukt og drikke et glass juice til måltidene ;)
Men begrense det til et par frukt om dagen, bare...

I forrige svangerskap la jeg på meg bare 1kilo fra uke 27 til uke 39... så at svangerskapsdiabetesen hadde en del å si for vekta er nok ganske sikkert ja.

Jeg har aldri regnet kalorier, så jeg aner virkelig ikke hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av en dag, men jeg spiser så jeg ikke er sulten hvertfall.
Jeg spiser også brød, poteter, ris, pasta, men prøver å tenke meg om og ikke spise alt for mye av dette.

Diabetesdiett blir jo på mange måter likt en lavkarbo-diett, som mange benytter seg av for å gå ned i vekt, så at vekta og forbrenninga endres når man legge rom kostholdet, er vel ganske normalt.

At jeg ikke legger på meg noe særlig er forsåvidt greit, det altså ;)

Tidl. bruker
24-01-2006, 22:19
ja hehe jeg har begynt å spise litt frukt nå.

Egentlig er det litt kult å ha en ting som hindrer meg i å stappe trynet fullt i kake slik jeg har lyst til akkurat nå.

Kommer nok ikke til å gå noe særlig mer opp i vekt nei. Hvis ikke kroppen blir full av vann eller noe.

(og julibe grunnen til at jeg vet hvor mange kcal jeg spiser er at før jeg ble gravid registrerte jeg meg på www.somebody.no (http://www.somebody.no) der du kan legge inn alt du spiser og se statistikken!! veldig fint på slankekur, og nå når jeg må følge med på hva jeg spiser)