PDA

Vis full versjon : Ryggproblemer...

Pope
24-01-2006, 10:47
Jeg har slitt med bekkenet mitt lenge etter tidligere svangerskap, og gått til kiropraktor. Men nå har det vært helt fint siden november.

Men det kom det enda tidligere i dette svangerskapet. Og sannsynligvis, sier min kiro så skyldes det at jeg løp i oppoverbakke på tredemølle forrige onsdag. Og det gjør så F... meg vondt. Det er ikke ofte jeg har lyst til å banne, men nå... :mumle:

Så nå er jeg sykmeldt ut uken, men det kan ta opptil 3 uker sa legen min. :trist2: Og ikke sover jeg godt om natten, alle stillinger er VONDE. JEg kan heller ikke ta smertestillende sa legen min fordi jeg er fersk som gravid. :leiseg:

Det eneste jeg får lov til å gjøre er å; gå turer og ligge med is på ryggen etterpå. Jeg synes hvertfall selv fryktelig synd på meg, så jeg måtte bare legge ut et frustrasjonsinnlegg her. Jeg lurer også på om det er muskulært også, for bare jeg sukker eller :gjesp: så gjør det vondt.

Og igår hadde jeg hodepine-de-lux. Endte opp med å spy i do.... sov litt etterpå, men hodepinen var der fortsatt. Og da måtte jeg bare ta en paracet.... Idag er jeg heldigvis kvitt den.

Cilie
24-01-2006, 11:44
God bedring! Håper du blir bedre snart!:jupp:
Selv kjente jeg de første tegn i uke 6+3. Har ikke slått ut skikkelig før nå i helga. Har vært sykemeldt for noe annet lenge, tror det har vært positivt i forhold til bekkenet. Håper du blir kvitt det nå, og ikke får det tilbake på en stund etterpå. Ta vare på deg selv :klem:

FruE
24-01-2006, 11:55
Føler med deg...har det på samme måte selv. Går sykemeldt på 3. uka nå. Går til kiro jeg og. Men det er jo egentlig logisk at det er muskulært og.. Min kiro behandler i ale fall musklene mine og. Har låsninger i bekkenet og hele ryggraden opp til nakken, så her går det i hodepine i tillegg til bekkensmerter. Gøy......:trist2:
Behandler ikke din kiro musklene dine og?
Uansett...du får ha god bedring. Lite gøy med ryggplager.....:cry:

rale
24-01-2006, 14:28
Jeg også merker det mer og mer i ryggen nå.
Verker oppover i korsryggen.
jeg har en jobb som jeg står mye,men prøver å ha gode sko,så...
Hjelper ikke så mye forløbig hvertfall....
Har fått tips om kiropraktor og akupunktur. Tror jeg skal prøve ut det hvis det blir noe verre.

Merete
24-01-2006, 19:37
Prøv Naprapat!!!!!! D anbefaler j på det sterkeste. Har selv vært sykemeldt i et år pga ryggen, og skulle ønske noen hadde anbefalt det til meg tidligere. Etter tre behandlinger kunne j begynne å jobbe 100% igjen.

julibe
24-01-2006, 23:48
Vil anbefale deg å gå til en manuell terapaeut jeg, hvis du har det i nærheten.

Jeg har i mange år slitt med ryggproblemer, fikk bekkenløning i forrige svangerskap som jeg ikke ble ordentlig kvitt før jeg ble gravid på ny. Har gått til kiropraktor jevnlig, og holdt låsninger i sjakk. Men det er først nå som jeg har kommet til en manuell terapeut at jeg har fått vite hva som faktisk er galt med ryggen min, og får behandlig for det primære problemet.

Og har du vondt, enten i rygg eller hodet, er det helt trygt å ta Paracet!!

Rennanet
25-01-2006, 18:28
Det er gjerne ikke det svaret du er ute etter, men når du blir behandlet av kiro, kan det gi deg hodepinne. Spesielt om han behandler veldig ømme muskler, knuter, og knekker oppe i nakken. Jeg måte hjem å sove etter at jeg var hos kiro.

Håper du føler deg bedre, viktig å slappe av men vær og i bevegelse. Ellers kan du stivne helt. Snakker av erfaring dessverre. :stønn:

Pope
26-01-2006, 11:20
Takk for alle tilbakemeldingene...
Idag er jeg på jobben, skal prøve å holde ut i 2 timer for så å legge is på når jeg kommer hjem. Har heldigvis fått låne en pult som man kan heve... så nå kan jeg stå og jobbe!

Mulig at jeg prøver meg hos en manuellterapeut så snart ryggen er helt fin igjen.

rale
26-01-2006, 11:48
Lykke til...
Det hørtes bedre ut med den pulten hvertfall da... Får håpe du holder ut 2 timer... :klemme: