PDA

Vis full versjon : Ankelen min har blitt legg - vann i kroppen!

Maradia
24-01-2006, 17:31
Huff, jeg vet ikke hva som er mye vann i kroppen og hva som er normalt, men jeg føler at beina mine ligner to vannballonger om dagen.... Er 37 uker i dag. Det er egentlig ikke vondt, men det sprenger jo litt hvis jeg går mye. Det virker som om det er verst om morgenen, og at det blir litt bedre hvis jeg ligger med beina høyt og vifter med tærne. Det har jeg dessverre hverken tid eller tålmodighet til å gjøre hele dagen...

* Har noen tips for å få mindre vann i kroppen? (Har gått opp 2 skostørrelser pga vannet :urk: )
* Er man mer utsatt for åreknuter når man har mye vann i føttene/beina?

Monica
27-01-2006, 00:43
Jeg har hørt det skal hjelpe å spise kålrabi og grapefrukt, om det stemmer aner jeg ikke :vetikke: .
Hold deg unna salt og drikk mye vann :) .
Håper det hjelper.

Cilo
27-01-2006, 01:01
Jeg fikk vann i beina den siste mnd av forrige svangerskap, og det var verken pent el behagelig! :niks: Folk i sept-04 husker enda elefantføttene mine fra den gangen, jeg kan jo alltids legge ut et bilde om du vil sammeligne! :fnise: Det høres ut som om dine også har blitt ganske så store?! Har du også pølsetær? :skummelt:

http://www.fotoknudsen.no/archive25/131020040154RBmogZaPbNTOKe1AKL/web/081020051559PsEjpqYOEP5kaRngEC.jpg?99

Jeg fikk mange gode tips; Dropp salt, hold bena høyt, etc. Men det som hjalp meg aller mest var støttestrømper!!!! Bruker du det? De må taes på så og si når du slår opp øynene om morgenen, noe som ikke er så lett med stor mage men... :uff: Det hjelp i hvertfall meg utrolig mye, jeg var fortsatt hoven, men mye bedre!!! Du får kjøpt dem på apoteket.

Lykke til! :klemme:

Aivi
27-01-2006, 11:29
Hadde tenkt å foreslå støttestrømper eg òg, sjølv om eg ikkje har brukt dei sjølv ;)
Har også hatt litt vatn i kroppen, men gidde ikkje å kjøpe sånt no når eg nærmer meg termin- og det egentlig går greit uten. Har ikkje alltid så mykje tid til å ha beina opp eg heller, men når eg sitte her ved dataen, søve på sofaen eller ser på tv prøver eg iallfall å passe på at eg har dei høgare oppe. Og dei dagane det pulserer i dei, prøver også vere flink til dette.

Eit tips som eg fekk av jordmor, som ikkje er nevnt her er å ha ei pute el.l. under beina om natta..