Vis full versjon : Hard mage... litt pinlig
Unregistered
26-08-2002, 16:06
For å få litt fortgang - gidder ikke å sitte og trykke i kvartersvis - så tar jeg en finger opp skjeden og "trykker/presser" bæsjen nedover. Er dette farlig??? Er jo ikke i kontakt med den, og har rene fingre...
Polyanna
26-08-2002, 21:43
Hm. Jeg ville vel ikke rotet mer "oppi der" enn streng tatt nødvendig. Tror livmorhalsen bør få være mest mulig i fred.
Her er andre tips mot hard mage:
- drikk nok vann
- Beveg deg, helst en halvtimes spasertur hver dag. Det setter fart i systemet
- Spis så grovt brød som mulig
Det finnes også et middel som er å få kjøpt på apoteket. Det er IKKE er avføringsmiddel, og kan derfor brukes selv om du er gravid. Det det gjør er rett og slett å myke opp avføringen. Lurer på om det heter Dufalec eller noe? Men er ikke helt sikker på det. Du kan jo søke litt på "hard mage" her på sidene, så tror jeg du vil få det opp.
Cazandra
27-08-2002, 00:55
Ikke det meste smarteste, men jeg skjønenr problemet!
Drikk vann, beveg deg, drikk Duphalac(forebyggende) fås kjøpt på apotek!
Det med å hjelpe avføringen har jeg litt erfaring med siden jeg jobber med eldre, demente brukere!
Ikke alle vet hvordan de skal presse, eller når:gal:
Det jeg gjør er å stimulere rundt hullet og hjelpe avføringen ned ved å trykke rett bak hullet mot ryggen. Klemme og trykke den ned der istedet for å gå inn skjeden eller anus!
Men det beste er å drikke mye, da:kidoki:
Men duphalac gjør susen. 15ml hver dag! Ikke mere...da kan du få litt løs mage:p
Lykke til:)
Tidl. bruker
27-08-2002, 12:40
Lakser olje og svisker er bra mot treng mage.!
Polyanna
27-08-2002, 18:57
Lakserolje tror jeg IKKE du skal bruke som gravid. Det setter visst i gang tarmsystemet, og kan påvirke fødsel! Det er visst derfor denne Duphalac'en er så bra: Den virker IKKE lakserende.
Tror ikke det du gjør er så lurt, men det er heller ikke lurt å trykke for mye.:(
Kjøp deg Duphalack eller spis 2 små yougurt om dagen. Jeg spiser yougurt for det andre greiene smaker fyyyyyy.
Men 2 om dagen satte fart på magen.:D Nå er den normal igjen.
Koz indi & egget 8+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.