PDA

Vis full versjon : Vondt i hofter og rygg

Puspersille
27-01-2006, 20:51
Jeg har de siste ukene hatt småvondt i hoftene og kors(?)ryggen. Men i går så ble det sinnsykt vondt! :hodepine: Jeg klarte nesten ikke gå, kunne ikke ligge på venstre side osv. I dag har det vært bedre, bortsett fra når jeg er sliten. Da tar det omtrent knekken på meg. Må reise meg opp når jeg sitter og legge meg ned innimellom. Ikke godt for å være ærlig. Noen som har peil på om dette har sammenheng med graviditeten?

maritmix
27-01-2006, 20:58
Sånn begynte det til meg også, og legen min sykmeldte meg 100% for bekkenløsning.....Hør med legen du!

Puspersille
27-01-2006, 21:12
Sånn begynte det til meg også, og legen min sykmeldte meg 100% for bekkenløsning.....Hør med legen du!

:dåne:
Nei, jeg kan ikke bli sykemeldt! Har ikke fast jobb og må ta alle de vaktene jeg kan som vikar for å ha råd til permisjon.
Men er ikke bekkenløsning noe som kjennes ut som stråler nedover lårene? Det gjør det ikke hos meg nemlig.

maritmix
27-01-2006, 21:15
Bekkenløsning kan arte seg forskjellig det.....Jeg er nok ikke av de som er hardest angrepet, men... Det kan jo rett og slett bare være at kroppen din forebereder seg på et svangerskap.......Mye som må tøyes,strekkes og utvides....

Puspersille
28-01-2006, 11:18
Det kan jo rett og slett bare være at kroppen din forebereder seg på et svangerskap.......Mye som må tøyes,strekkes og utvides....

Satser på at det kun er noe slikt! :nemlig:

:neie: Takk for svar!

Thilde
31-01-2006, 09:58
:dåne:
Nei, jeg kan ikke bli sykemeldt! Har ikke fast jobb og må ta alle de vaktene jeg kan som vikar for å ha råd til permisjon.

Har du ikke krav på sykepenger selvom du er vikar? Hvis du blir sykmeldt, så får man vel sykepenger av staten? Eller?

Puspersille
31-01-2006, 16:57
Har du ikke krav på sykepenger selvom du er vikar? Hvis du blir sykmeldt, så får man vel sykepenger av staten? Eller?
Har ikke peiling på dette. :skummelt:
Kanskje noen andre vet? :vetikke:

FruE
01-02-2006, 09:55
Du har bare krav på sykepenger dersom du har jobbet mer enn to uker, og du har fått faste vakter...altså du får betalt for de vaktene du allerede har fått. Så dersom du bare er ringevikar og du ikke har avtaler med dem om faste vakter eller at du vet hva du skal jobbe før du blir syk, får du nok ingen sykepenger dessverre. Det oppdaget jeg når jeg var sommervikar et år. Hadde jobbet en uke, ble sykemeldt pga ryggen, men fikk ikke sykepenger fordi jeg ikke hadde jobbet to uker, selv om vaktlista mi for sommeren var klar.....:ups: