Vis full versjon : Herpes munnsår
LiseLotte
01-02-2006, 10:50
Har fått utbrudd av herpes munnsår. Pleier å smøre på vectavir og det hjelper utrolig. Men det står på vedlegget at ingen erfaring med gravididet og amming, rådfør deg med lege. snakte ikke med legen men de som var på kontoret og de ville annbefale meg å la være å bruke den.Men jeg blir så dårlig når jeg har utbrudd. Verker på den ene siden av ansiktet og blir slapp og føler meg syk. Har noen erfaring med vectavir eller et annet råd å gi meg???????? Evig takknemlig for svar.
akringen
01-02-2006, 10:59
Jeg har også herpes munnsår, men har brukt salven Zovirax. Den bør heller ikke brukes ved graviditet og amming. Det jeg har gjort selv når de første "boblene" har kommet, er å klemme ut væsken som er inni. Har gjort dette 3-4 ganger den første dagen, sånn at det meste har kommet ut. Det er skikkelig vondt når jeg klemmer, men såret sprer seg ikke så mye, og går tilbake fortere. Dette er ihvertfall min erfaring. Kanskje er det verdt et forsøk? :jupp:
Du kan jo prøve andre ting som tørker ut. For slike ting skal tørkes ut. Du kan prøve tannkrem feks.
Men hvis du blir veldig dårlig når du har utbrudd er jeg ikke så sikker på at det er bedre for graviditeten enn at du bruker litt vectavir. Tror jeg ville forhørt meg med en person til jeg altså.
Lykke til!:jupp:
Snuppelupp
01-02-2006, 11:18
Prøv Vademecum original munnvann!!!! Med en gang det begynner å klø/ prikke på leppa, dynker du en bomullsdott med Vademecum og presser en stund mot utbruddet. Det skal svi, men det hjelper absolutt. Gjenta ofte!!! :jupp:
Prøv Brulidin salve - den ble jeg anbefalt av legen da jeg hadde et utbrudd tidlig i svangerskapet!
Du får kjøpt den reseptfri på apoteket!
Prøv Vademecum original munnvann!!!! Med en gang det begynner å klø/ prikke på leppa, dynker du en bomullsdott med Vademecum og presser en stund mot utbruddet. Det skal svi, men det hjelper absolutt. Gjenta ofte!!! :jupp:
:jupp:
CecilieVictoria
01-02-2006, 19:54
Jeg har også herpes munnsår, men har brukt salven Zovirax. Den bør heller ikke brukes ved graviditet og amming. Det jeg har gjort selv når de første "boblene" har kommet, er å klemme ut væsken som er inni. Har gjort dette 3-4 ganger den første dagen, sånn at det meste har kommet ut. Det er skikkelig vondt når jeg klemmer, men såret sprer seg ikke så mye, og går tilbake fortere. Dette er ihvertfall min erfaring. Kanskje er det verdt et forsøk? :jupp:
:hm: Opps! Hvorfor skal man ikke bruken Zovirax når man er gravid, på et lite sår. Nå ble jeg engstelig her, for min lege skrev ut Zovirax til meg for et par uker siden!!! Han vet jo at jeg er gravid, og han fortalte meg å bruke kremen hver 3-4 time inntil såret var vekk! Skrekk....:skummelt:
mammate2
05-02-2006, 14:19
Eg brukte ventavir, men berre ein dags tid, med færre påsmørningar enn normalt. I tillegg brukte eg mykje vademecum, det er utrulig effektivt!
:hm: Opps! Hvorfor skal man ikke bruken Zovirax når man er gravid, på et lite sår. Nå ble jeg engstelig her, for min lege skrev ut Zovirax til meg for et par uker siden!!! Han vet jo at jeg er gravid, og han fortalte meg å bruke kremen hver 3-4 time inntil såret var vekk! Skrekk....:skummelt:
Snakka med lege om dette på torsdag og det er IKKE farlig med zovirax.
CecilieVictoria
05-02-2006, 22:40
Snakka med lege om dette på torsdag og det er IKKE farlig med zovirax.
Det var godt, tusen takk for svar!! :jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.