PDA

Vis full versjon : Magespørsmål...

Mimi
01-02-2006, 11:13
Er det vanlig å ha løs mage/diare eller hard mage under svangerskapet?
Er er begge deler og evt helt ordinær mage vanlig??
Hva er isåfall "det typiske" ?

Celeena
01-02-2006, 13:15
Det mest normale er vel forstoppelse når man er gravid. Tarmbevegelsene går saktere som gravid og fører dermed lett til forstoppelse.

Slet selv med myyye forstoppelse i forrige svangerskap og måtte bruke Duphalac daglig de siste 3-4 månedene..

FruE
01-02-2006, 13:41
Jeg har faktisk hatt mest løs mage så langt i svangerskapet...ikke direkte diare, men ikke langt unna. Er egentlig glad jeg ikke har hard mage - er flink til å spise grove knekkebrød og drikke mye. Tror det hjelper veldig. Hva som er normalen, vet jeg ikke, men hører est om hard mage og forstoppelse i forbindelse med graviditet, ja...

CecilieVictoria
01-02-2006, 19:57
Jeg har faktisk hatt mest løs mage så langt i svangerskapet...ikke direkte diare, men ikke langt unna. Er egentlig glad jeg ikke har hard mage - er flink til å spise grove knekkebrød og drikke mye. Tror det hjelper veldig. Hva som er normalen, vet jeg ikke, men hører est om hard mage og forstoppelse i forbindelse med graviditet, ja...

Signerer! Helt utrolig, men jeg har ikke slitt med hard mage i det hele tatt! Jeg har heller hatt løs mage. Jeg spiser mest grov mat, masse frukt og drikker masse vann!

Tander
03-02-2006, 08:31
Det er vanlig med begge deler ja..det kan jeg signere på. Men mest forstoppelse tror jeg. Har nemlig det først jeg..så løsner liksom "proppen" og da blir det løst. Skjønner ;)

Ikke noe er som trøbbel med magen.. sliter på å ikke få gå på do.
Spiser svisker, lactulose, biola, bananer og drikker mengder med vann. Hjelper ikke stort...men men.

Det som er slitsomt er at man skal drikke så mye og det går utover nattesøvn. Får jo ikke sove for jeg må på do hele natta. Ikke moro :(

S3BM
03-02-2006, 18:45
I mitt første svangerskap var jeg helt vanlig i magen, men med andremann var jeg skikkelig hard i magen! Og det er jeg nå og! Er ganske slitsomt!
Jeg spiser grov mat, frukt og drikker litervis med vann...men det hjelper ikke meg!

Cilo
04-02-2006, 20:41
Spiser svisker, lactulose, biola, bananer og drikker mengder med vann. Hjelper ikke stort...men men.

Men bananer kan man jo bli hard i magen av? :undrer:

Ravna
04-02-2006, 22:25
Jeg tar vitaminene som heter Gravid, di inneholder Folat og jern. Fikk litt hard mage av di. Men nå er det slik at jeg er såååååååååå glad i rosiner og svisker! Det hjelper på magen, sviske grøt med sukker og fløte! Kaloribombe!!! :rødme:

Krissie
07-02-2006, 21:44
*sukk*
Tenk å spise knekkebrød og frukt og ikke få hard mage... Det er jo det eneste jeg spiser for tiden, men det hjelper ikke sååå mye, akkurat...
Jaja, men så lenge det ikke gjør vondt i magen, og det kommer litt ut innimellom, så skal jeg bare fortsette å spise knekkebrød og frukt, og håpe på det beste... :)

mammastine
10-02-2006, 09:31
Jeg har også hatt "begge deler" i svangerskapet. I løpet av de siste ukene har nok "hard mage" vært mere fremtredende:rødme: