PDA

Vis full versjon : SF-mål

Islode
09-01-2003, 22:31
Hei,

Hvilke SF mål hadde du i uke 32-33?

Jeg har i dag vært hos jordmor og SF hadde nesten ikke vokst på 4 uker...var på 26,5 i dag.

Jeg har hele tiden ligget rett over den røde streken, men i dag var det plutselig nesten under det skraverte gjennomsnittfeltet?

Skal tilbake til ny måling om en og en halv uke. Er litt nervøs!

Noen som har opplevd det samme?
Hva har skjedd videre?

Kjenner heldigvis mye liv hver dag, og hjertelyden var fin.

Tidl. bruker
10-01-2003, 13:39
nesten hele veien 1 cm over fullgått uke - dvs. at i uke 32 var SF-målet 32 cm. Var ganske stoooor!!

mocca1
10-01-2003, 21:52
Hei!

Jeg lå også over den røde streken under hele svangerskapet. (så og si) en gang lå jeg litt under.

I uke 38 lå jeg på SF 42! Da var magen helt sprekt opp å de prøvde å sette igang fødselen fordi de var redde for huden min.

Men sønnen min hadde god tid. Til tross for at legen hadde løsnet på livmortappen og jeg hadde tatt store doser med lakserolje kom han ikke før i slutten av uke 39.

Jeg fødte en sønn på 4750gram og som var 55cm lang!

Monstra
11-01-2003, 14:17
I andre svangerskap hadde jeg en periode med liten vekst på SF-målet. Jeg ble da sendt til ekstra UL for å se at alt var som det skulle (de var litt redd for at morkaken sviktet).

Det er sjelden det er noe å bekymre seg for - dessuten skal det jo snart sjekkes på nytt. Da skal du se at du har økt fint :)

pirelli
13-01-2003, 15:10
I mitt forrige svangerskap stod SF-målet mitt stille fra en kontroll til en annen, måtte på ny kontrollmåling ca 1 uke etter, men da var SF målet på vei oppover igjen. Fikk beskjed at barnet kan ha endret stilling og derfor har SF målet stått stille. Men om du går til lege og jordmor annenhver gang så kan det jo være at de måler litt forskjellig....