Vis full versjon : Hva kan skje hvis man lekker fostervann??
Jeg bare lurer jeg. Vil fødselen sette i gang snart? Er det helt sikkert noe riktig galt?! Kan det stoppes?
Jeg aner ikke om jeg selv lekker, men må innrømme at jeg er redd for at det skal skje. Har merket at jeg har vært ganske fuktig i underbuksen endel ganger, så jeg blir jo litt urolig da... Noen ganger direkte vått...:rødme:
Hvordan kan man sjekke dette selv?? Og hva bør jeg gjøre dersom jeg er usikker?
Hvis ikke hodet har festet seg, så skal man ta lekking av fostervann alvorlig, for det kan være fare for infeksjoner når "veien" oppover er helt åpen.
Du bør ringe føden og be om en sjekk - for de har instrumenter som enkelt sjekker om du faktisk har lekket vann. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite.
flittige Lise
02-02-2006, 15:01
Det er vanlig å ha utrolig mye utflod som bare kan renne og dryppe langs lårene dine så vi kan krysse fingrene for att det bare er det. Men jeg ville seriøst kontakten føden og latt de vurdere om det er det ene eller det andre ja....
Pusongen
02-02-2006, 16:47
Heisann! Jeg trodde selv jeg hadde lekkasje og skulle på sjekk på føden. Hodet til bebyen var godt festet i bekkenet da de rørte på det for å se om det kom fostervann ut. Det gjorde det ikke. Hadde det gort det ville de sette i gang fødselen pga infeksjonsfaren. Jeg opplevde gjevnlig at trusa ble våt de 2 kommende ukene og ville på enda en sjekk. På turen til føden satte riene i gang og det ble fødsel i stedet for sjekk. Etter fødselen fikk jeg høre at jeg hadde mest sansynlig hatt lekkasje pga det kom nesten ikke noe vann med barnet ut. Fødselen startet mest trolig på grunn av lekkasjen ( uke 35+3). Alt gikk heldigvis fint, men synes ikke det var særlig bra å tenke på at jeg hadde gått med dette så lenge. Synes du burde fått tatt en sjekk!! Selv om de sa på den første sjekken at det mest trolig bare var masse tyntflytende utflod, kan jo hende du har det. Godt å få tatt en ul og sjekket at barnet har nok fostervann også, slipper å gå å uroe seg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.