PDA

Vis full versjon : Kvalmen på plass.

Johanna
26-08-2002, 18:06
De to siste dagene har kvalmen SLÅTT innover meg, men jeg skal ikke klage. Det er jo dette jeg har ventet på, tegn på at jeg er gravid! Ligger i sengen ett minutt om morgenen og kjenner litt på dagens tilstand, og lager meg en kopp te og gumler kjeks. Supergodt råd!

Ellers satt jeg og strigråt i går da de viste en slags dokumentar om 11. September. Greit at det er tragisk, men jeg TUTET! Den stakkars mennen min visste ikke hva han skulle gjøre, og har nå begynt å sensurere tv-kveldene. Uansett om det er noe trist, som 11.september, eller noe skjønt (så en rev som fikk tre små unger...) gråter jeg.

Hvordan er det med dere andre?

Klem fra johanna, 7+1. Dette går unna!

I am
26-08-2002, 18:12
Hei Johanna!
Jo her går det unna, er allerede på 7+0! :)
Klarer såvidt å holde kvalmen unna, spiser annenhver time, må spise, selv om jeg er mett, ellers kommer den snikende. Har heldigvis ikke lagt på meg ennå. Prøver å spise mye frukt.
Ellers er det bare deilig, sambo ringer hele dagen og spør hvordan "vi" har det, hihi.
Livet er strååååååålende, bortsett fra jobben.

Klem, I am

Hampus
26-08-2002, 18:13
:vink:

Her er også morgenkvalmen på plass! :D Spiser salte kjeks på morgenen! :kidoki: Det hjelper litt og få noe i magen!

Ellers så renner tårene for minste lille! :leiseg: Stakkars min lille 1-åring som ikke skjønner hvorfor mamma gråter - enten det er av glede eller triste ting. Hun er go' da. Kommer å skal trøste. :elsker: Legger hodet inntil meg, stryker meg på kinnen og gir meg en :klem:! Barn er bare herlige!

Godt med litt symptomer! :kidoki:

:findag:

6+2

K27
26-08-2002, 20:10
Jeg er helt slått ut av kvalme, oppkast og brekninger. Prøver å spise jevnt, men syns det er vanskelig. Omtrent alt kommer opp igjen. Og dersom jeg har øyeblikk der jeg ikke er så kvalm, sovner jeg.

Har vært konstant kvalm i 1 1/2 uke nå, og håper den snart gir seg.

Er sykmeldt for andre uke på rad. Måtte bare sjekke mailen min og ta en titt hvordan det går her.

:gal2:

Hmmm... lurer på om jeg får ei jente da. Det er vel det de sier om kvalme.... Mye kvalme - jente. Lite kvalme - gutt....
;)

Håper kjæsten min kommer hjem med appelsiner snart. Det er forfriskende og godt synes jeg.

Klem K27 (8 uker på vei i dag)

Johanna
27-08-2002, 16:28
Leser i Gro Nylanders bok " På vei" (absolutt å anbefale. Norsk jordmors bok om graviditeten. Utrolig levende og koselig språk) at under et forsøk i Sverige fant de ut at av 5900 gravide kvinner som måtte legges inn pga kvalme, fødte 56 % jentebabyer.

Trodde dette tallet var mye høyere, jeg, alle jeg kjenner som har vært kvalme har fått eller venter jenter. Men så kjenner ikke jeg så mange som har fått barn, da... :uff:

Johanna, 7+2

I am
27-08-2002, 16:35
Hvis kvalme betyr jente så blir iallfall sambo glad, han ønsker seg en gutt han kan ta med på jakt og fisketur... og jeg er ikke spesielt kvalm. Jeg ønsker meg en liten tulle.

Jeg laget en spørreundersøkelse på dette, jeg. :)

Klem, I am 7+1

Gaupa
27-08-2002, 16:56
Dere har all min sympati og medfølelse :):mervink:

Jeg er heldigvis avspist med bare littegrann av det, går rundt nesten hele dagen med småkvalme og er skikkelig uggen! Det er skikkelig pyton :(, men jeg slipper heldigvis unna :spy:

(også får man vel være glad til, ettersom det vel er et tegn på at alt er bra..?)