PDA

Vis full versjon : Flere som skal ha keisersnitt

Malinmor
12-08-2002, 14:29
Heisann!:)

Jeg skal ha planlagdt keisersnitt(pga. tung og komplisert fødsel i 2001) Er det noen fler her som også skal ha planlagdt keisersnitt? :???:

Klem fra

Nasse
13-08-2002, 00:44
Hei på deg, Happii:mervink:

Jeg skal ha planlagt keisersnitt på fredag som kommer. Grunnen er stor baby som sitter i sete. det hører med til historien at storebror (født mars 2001) ble tatt med KS etter ni timer med minimal fremgang. Han var 4920 gr, og hadde en hodeomkrets på 38,5 cm. Hadde bare positive erfrainger sist, og kan ikke si at jeg tenker så mye på keisersnittet denne gangen. Gleder meg faktisk- nå er det planlagt, og jeg har forhåpentligvis mer krefter igjen i etterkant nå enn sist.

Det eneste jeg IKKE ser frem til er 6 timer på overvåkningen etterpå, hvor jeg må ligge flat (for å unngå spinalhodepine..).

:klem: Nasse (4dg til Ksn) og lille-nasse:baby:

Malinmor
13-08-2002, 12:35
LYKKETIL Nasse!!!!!! :) Wow så spennedes, tenk nå er det ikke lenge til du ser lillenurket igjen, kan tenke meg du teller timer nå gitt :D

Det hørtes ikke noe ok ut med spinalhodepine, er dette noe som er vanlig å få? Uansett jeg er glad bare jeg slipper den type fødsel jeg hadde for 10 mnd siden :uff:

Gi en oppdatering på hvordan k- snittet gikk da Nasse, og om lille nurket ditt :baby: :baby:

:) LYKKETIL!!!!!!!!!

:stakar: :stakar: :stakar:

:findag:

Litagoo
14-08-2002, 16:56
Jeg skal ha keisersnitt 1 februar 03.
Grunnen er en hard fødsel og for trangt bekken ved min sønns fødsel i fjor. 5 kg og 57 lang.

Så jeg er glad jeg slipper de 18 timene jeg hadde før fødselen, NO pain this time :D :D :D

Litagoo 13+5

Elma
15-08-2002, 11:51
Hei Happii! :)

Jeg *håper* at jeg får et planlagt keisersnitt.
Hadde en fryktelig fødsel i fjor - som endte i narkose og hastekeisersnitt etter nesten 4 dager. Ettervirkningene var værst.

Nå er jeg livredd for at en vanlig fødsel skal utvikle seg slik som sist - selv om jeg hadde svangerskapsforgiftning den gang.

Håper at legen/jordmora vil støtte meg...... :( :( :(

pepper
16-08-2002, 13:09
Hei happi,

Ja, jeg og skal ha en planlagt keisersnitt. Det er pågrunn av at førstemann var en ganske fæle fødsel (for eks. riene begynte på tirsdag gutten fødte med tang som de satt fast på mandag), andremann var en "prøve fødsel" men han ble en keisergutt. Så nå gleder jeg meg at alt skal gå så fint og raskt uten å være helt utslitt. Jeg har ingen betenkninger i det hele tatt.

Lykke til,

Pepper
12+3:vink:

Malinmor
19-08-2002, 00:45
Heisann jenter:)

Vi har jo prøvd å føde, og det var veldig tøffe fødsler for oss alle som jeg har skjønnt, og da er det ingen vits i å utsett seg for det samme igjen:( Man har jo ingen garantier for at fødselen vil utarte seg positivt denne gangen heller(hvis man føder vaginalt)Så da tør iallefall ikke jeg:leiseg: Folk får si og mene hva de vil om keisersnitt, føler meg iallefall ikke feig da jeg velger keisersnitt, jeg har prøvd å føde, og vet hva jeg snakker om. Mange har hatt lette fødseler og utaler seg negativt om de som tar keisersnitt, de hadde antageligvis gjort det samme som oss om de hadde hatt Hælvet.. fødsler;)

Og til dere som håpet legen og jordmor vil støtte dere, bare fortell dem at dere er bestemmte i deres valg, det er få sykehus som tør å nekte dere det hvis dere har hatt tøffe fødsler før:uff:

Go for it!!!

Og jenter lykketil og gi oppdatering hvordan det går udnerveis:)

Klem :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: