PDA

Vis full versjon : Pakke bagen!

Puncky
26-08-2002, 18:20
Når skal vi begynne å pakke sykehusbagen da jenter? Eller har noen av dere gjort det allerede?
Hva skal/bør man ha med seg?

Begynner å bli utålmodig jeg nå, vil bare blir ferdig og få :baby: i armene mine...

Kos Puncky T-39 (bare måtte skrive det for første gang :D , ja jeg vet at jeg har tyvstarta....)

Karius
26-08-2002, 18:27
Jeg tenkte å pakke bagen når permisjonen begynner jeg...
Da er det jo ca 1 mnd igjen så da er det vel på tide å pakke?
Hadde pakket sånn delvis allt 1 mnd i forveien sist og da var det bare å kaste oppi de siste toilettsakene når vannet gikk.
Hentesettet tror jeg kommer til å bli liggende hjemme denne gangen, for det kan mannen ta med nest siste dagen på barsel.
Sammen med vogna eler bilsete...
men, jeg skal skrive meg en liste en av dagene tror jeg, så jeg slipper å glemme halvparten når jeg skal pakke og i tilfelle mannen må pakke for meg hvis jeg sitter der med rier og ikke orker å stå på bena:lol:

Tror det jeg savnet mest sist var lypsylen min, for jeg ble så tørr på leppene av den tørre sykehuslufta.

:findag:

Verdande
26-08-2002, 21:21
Har satt frem en bag og oppi den hiver jeg oppi ting etterhvert som jeg kommer på det. Tenkte å gå igjennom den når det er en fire uker til termin.

Klær til etter fødselen og hentesett till babyen mm. kommmer jeg til å pakke omtrent på samme tid og sette sammen mied babystolen.

Gjorde det slik sist også, og det var egentlig greit å ha alt klart. Husker jeg tok med bagen de siste ukene når jeg skulle noe sted, just in case. Første gang fødte jeg 15 dager før termin!

Klem fra Verdande, 34+1, T- 43 ( hehe)

Miro
27-08-2002, 01:03
La meg bare spørre en sak: Overlater dere ingenting til mannen deres?? Stakkers, skal han ikke bli involvert i noe når det gjelder den nyfødte sønnen eller datteren sin? Mannen min skal kjøpe hentesettet, og han tar med seg bilstolen og hentesettet da han skal hente meg, så kler vi på miniMiro da. Det var bare et spørsmål:)

Bagen er ennå ikke pakket ferdig her iallefall, har fortsatt småting igjen. Og skulle jeg glemme det, så har da mannen min nok vett i skallen til å finne det jeg trenger hjemme:)

Miro:) T-6 (fra septemberklubben)

Malinmor
27-08-2002, 01:17
Jeg tror ikke jeg gidder å pakke før ca 2 dager før jeg blir lagdt inn denne gangen:) Nå veit jeg jo når jeg skal legges inn, men babyen kan jo komme før det:uff: Men da får mannen ordne opp:D Han ordner og styrer og synes det er såååå toppers og handle f.eks hente sett, det gjorde han i fjor og var så STOLT når han kom tilbake på sykehuset med lyseblått sett med ei lita lysebå nydelig lue til:p Dem synes at det er artig at de får tilgang også.:D :D :D :D :D

De blir jo så stolte at de holder på å sprekke:klapp:

:stakar:

MayaM
27-08-2002, 02:07
Bagen har jeg ikke tenkt på enda, men pappaen her i gården skal i hvertfall handle hentesett helt på egenhånd. Dette hadde han lyst ti log det synes jeg bare er koselig jeg.

31+2/29+6 UL

Karius
27-08-2002, 02:17
dere er heldige som har såpass "ryddige" menn at dere tør å overlate til dem å ordne med hentesett og det som trengs...
må si at han som jeg er gift med klarer ikke en slik "oppgave" han hadde sikkert klart å komme med forskjellige str. og ikke et komplett sett/klesskift tror jeg:lol:
Han er ikke så "huslig" av seg kan du si. Han ser jo på de forskjellige babytingene som kommer i hus, men synes det det er veldig praktisk og greit at det er jeg som ordner med det.
Han har liten interesse av hvordan klærne ser ut for ex, han sier bare: det er jo bare klær da... spesiellt når jeg står der med et fårete smil om munnen og sier : er den ikke søøøøt????:D
Jeg skulle gjerne overlatt en del av all denne planleggingen og handlingen til Mannen min, men det tør jeg ikke... Det skal liksoom være litt "perfekt" da...:bonk:
Så her i huset så har mor vært ute med den blivende mormor og kjøpt hentesett sammen:gladtrist :gladtrist :gladtrist :gladtrist

Så dere som har så flinke og hjelpsomme menn: håper dere vet å verdsette dem??;) ;) ;)

Helen
27-08-2002, 13:08
Kan dere "erfarne" hjelpe oss uvitende med hva vi trenger i bagen??

Klem Helen og lille gullet:baby: (32+6)

K@trine
27-08-2002, 13:44
Engangstruser (de var sexy:bryn: )
engangs ammeinnlegg
shampo/balsam/dusjsåpe
tannbørste/tannkrem
deodorant/fuktighetskrem
Noen store sløve-klær som jeg kan gå rundt i sykehusgangen med
klær som jeg selv skal ha på meg på hjemreisen
klær som babyen skal ha på seg på hjemreisen
slipperser/tøfler
ammebh

det var litt som jeg kom på akkurat nå, vi var på svangerskapskurs og omvisning på sykehuset forrige helg og da sa de at det var så varmt på fødestuen og på barselavdelingen fordi babyen måtte ha det så varmt, så da tenkte jeg kanskje jeg skulle ta med noen reine t-skjorter til mannen i tilfelle han blir kjempesvett under fødselen så kan det jo være greit for han også å få på seg litt bedre tøy. Jeg hadde jo ikke tenkt til at mannen min skulle dra hjem igjen med en gang. Jeg vet ikke helt når jeg skal begynne å pakke bagen, men jeg tenkte hvertfall at jeg skulle kjøpe inn shampo og disse tingene så jeg hvertfall har det i hus.
Lykke til alle sammen!;)
Klemmer fra BigMama 33+6:cool:

Stinemor
27-08-2002, 14:44
Har nok ikke tenkt å pakke på en stund enda nei... tenker jeg venter til en 2-3 uker før termin før jeg begynner sånn smått. En del av de tingene jeg skal ha med meg skal jeg jo bruke her hjemme også da, så jeg får ikke pakka det før.

Men jeg kommer til å skrive en utfyllende liste så jeg ikke glemmer noe dersom jeg må pakke i en "fart". (Noe jeg tviler på, jeg kommer sikkert til å gå 3 uker over termin med min flaks og elendige tålmodighet...:gal2: ) :D

Jeg sier som Karius jeg- mannen min er ALT for susete til at jeg vil overlate denne oppgaven til han... Han roter bort alt han har til daglig, og han kommer sikkert til å være så stressa rundt fødselen at han ikke får med seg halvparten av det han skal... ;) Jeg er fornøyd bare han får med seg seg selv jeg... rotegutten min!! :elsker2: Men verdens snilleste er han!!

Stinemor

snus
27-08-2002, 15:26
Har pakka bagen nesten ferdig den står ved siden av senga grunnen til at den er ferdig så tidelig og har hvert det en stund er at sist fødte jeg i uke 32 så nå fikk jeg beskjed av gubben å pakke i uke 30 for sist ble det pakket i en fei av min forvirrede man i påvente av ambulansen Jeg ente da opp med 3 sokker en flis og en morgenkåpe men han henta mer dagen etter :)

Snus :baby: 32+3

MayaM
27-08-2002, 17:22
Jeg setter stor pris på min kjære på det området ja! :elsker:

Han er av den typen som ofte glemmer hvor han ligger ting. Men han er veldig opptatt av klær, både til seg selv, ho mor og Tassen.

Han ser på klærne jeg har kjøpt. Og da jeg kom hjem med en pysjamas i str. 56, og sa at det kunne være at Tassen ville vokse ut av den veldig raskt, fikk jeg til svar: "Men Tassen må jo ha noen klær som passer, h*n kan jo ikke gå rundt i bare for store klær. Og den var jo fin den pysjamasen der da".

Og jeg trenger ikke være redd for at Tassen skal ha en gul bukse og en grønn genser som ikke passer sammen. For han far skal ha klær som ser bra ut ja. Trenger ikke være dyrt, men det skal være rent og pent.

Men desverre er han sånn med mammaklær også. Og han liker ikke de som selges på H&M. Og det er jo ikke så mye annet å velge mellom da. Så der har han måtte slakke litt på krava gitt..

Men nok om min flotte mann på klesfronten!!

31+3/30+0 UL

Puncky
27-08-2002, 18:34
Har faktisk ikke tenkt på at sambo kunne kjøpe hentesett til bebisen... :bonk:
Jeg har bare tenkt som så at det er greit å ha alt i orden når man drar til sykehuset...

Han har ikke vist voldsom interresse når det har kommet til kjøp av klær til bebisen, eneste er at han synes jeg har kjøpt litt mye kanskje... :D Men han har vært med når vi har kjøpt alt annet da, og vært med og bestemt og sånn...

Men jeg skal jammen spørre hva han vil!!

Kos korttenkte Puncky (34+4)

Verdande
27-08-2002, 21:41
Hei Miro!
Joda, mannen min kunne nok ha ordnet både ett og annet, og må det nok også. Vi har to barn og en gård som han skal styre i tillegg til sin egen jobb, så jeg regner med han får brynt seg. Det eneste jeg er i stand til for tiden er faktisk å lage til klær ol.

Hentesettet blir det samme denne gang som med de to andre, satset nøytralt første gang i gult og grått og synes det er morsomt at alle tre blir hentet i det samme...:)

En annen ting er at mannen min er totalt uniteressert i alt som har med klær å gjøre, så han overlater med glede alt slikt til meg.

Derimot har jordmødrene ved de andre fødselen mer enn gjerne gitt ham tilnamnet Årets Far! De ville gjerne hatt han som et godt eksempel.....

Lykke til forresten, du er nærmere du enn meg!

Klem fra Verdande, 34+2:findag: