Vis full versjon : Øm i underlivet.
Er det naturlig at man blir øm i underlivet mot slutten av graviditeten? Veldig ubehagelig å ha samleie, blir litt svie og ubehag på en måte....
Kan det også være for at man spenner seg litt kanskje, for at man vet at det kan være vondt, og da blir det ikke akkurat bedre..?
Hva med bekkenløsning og samleie, noen som vet noe om det? Hvor nærme fødselen kan man ha samleie?
Kanskje dumme spørsmål dette, men jeg har aldri vært gravid før....:gal2:
Kos Puncky 34+3
Tidl. bruker
26-08-2002, 23:44
Neon blir lett øm i underlivet når en går gravid.:bonk:
Når det gjelder hvor nærme fødselen så kommer dere sikkert til å ha mer og mer sex ettersom du blir mer og mer klar for å få ut babyen! ;)
Sex er nemlig en av de faktorene som kan stimulere kroppen til å starte fødselen - det er noe i mannens sæd som "trigger" kroppen din.
(Men, dette skjer heller ikke før kroppen din selv er klar for en fødsel, så det er ingen fare for at man skal sette igang fødselen før tiden)
Man kan få bloduttredelser i skjeden slik man får det på beina eller i rumpen(hemoroider). Da kjennes det ut som om man er øm i underlivet. Kari Jaqcesson skriver i boken sin at hun så ut som om hun hadde to tennissokker i trusa på slutten av graviditeten pga. dette, men at alt ble som normalt etter fødselen igjen. Jeg merker det mest etter samleie, er trangere og hovner opp og blir sår selv om smøringen er veldig god.
Koala24+3
Kjenner at jeg er mer øm i underlivet selv...
Noen ganger etter vi har hatt sex kjennes det nesten ut som vi har hatt sex konstant i flere timer....
Men jeg regner med at det er noe som bedrer seg hvertfall en stund etter fødselen!
Savanna 29+2
Når eg gikk med Vilde så grua eg meg til og ha sex men så hadde eg jo litt lyst også så det ble jo gjordt men var veldig øm etterpå.
Men en ting eg oppdaga etter at eg fikk henne sex er mye mye bedre.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.