PDA

Vis full versjon : Smerter i maven..

Anett
10-01-2003, 15:04
Lurer meg på igjen her jeg, da jeg har et spm jeg lurer på..igjen...
Er ca i 2 mnd et sted i svangerskapet, er det vanlig og få mageknip? Syns det kommer så ofte og det gjøre veldig vondt, har ikke blødd eller noe sånt så det er vel et godt teggn, men alikevel, blir så fort bekymret om dagen om jeg kjenner noen smerter med forbindelse med magen...

Cazandra
10-01-2003, 15:23
Kan ikke si deg hvorfor du får mageknip...men det er mye som skjer med kroppen!
Blodvolumet økes, tarmene jobber mere!
Har du hard eller løs mage:???:
Kan kanskje gjøre vondt

KAn også være livmoren som strekker seg!
Håper andre har bedre svar!

:klem:

brumle
10-01-2003, 15:23
Jeg vet det ikke er greit å ha vondt i magen når man er gravid. Jeg er nå fire måneder ut i svangerskapet og har hatt mageknip mange ganger. Man blir jo redd for om det er noe med den lille. Jeg vet ikke hvordan vondt du har hatt, men jeg tror at så lenge det ikke kommer takvis og du ikke har blødninger så er det ikke noe galt. Har lest ar det er veldig vanlig med magesmerter under graviditet, det er jo mye som skjer i magen. Jeg har vært noen turer hos legen grunnet dette, men ikke noe galt å finne. Er du veldig bekymret så ta deg en tur til legen.

Håper det hjalp litt
Klem brumle og lillegull termin 18. juni:klapp:

charlie
10-01-2003, 15:47
.men det spørs jo hvordan det kjennes, også..

det er helt vanlig å ha det som kalles ligamenter, som er musklene i livmoren som strekker seg. det er selvfølgelig nødvendig at livmoren vokser for et normalt svangerskap! du kan også ha disse smerten (til og fra) i hele svangerskapet.

det kjennes vel ofte ut som menssmerter, for de som har prøvd det - og det kan gjøre ganske vondt. det kan også arte seg som en slags strekk-smerter i lysken. disse smertene kommer og går ofte.. jeg syns det hjelper å krype under dyna, både for hvile og varme på magen, men kanskje andre har andre tips?

der hvor du er i svangerskapet, går fordøyelsen veldig seint, og du kan også få forstoppelse. maten bruker lenger tid på å passere tarmen. det er en mening med det, for da får kroppen lenger tid til å suge ut all næring av maten. for å holde fordøyelsen i orden er det bra med MASSE VANN, fiber, tørket frukt (svisker, rosiner ol.), yoghurt/cultura o.l.

men hvis smertene kommer nærmest i kramper, du får blødninger eller du blir dårlig på andre måter, bør du ringe til lege og høre.

hilsen

charlie, termin 23.06.2003 ;)

Tidligere bruker
13-01-2003, 03:39
Jeg har magesmerter ganske ofte nå, og er 23+3 i dag.

Jeg har blanding av knip, stikk og menssmerter. Fikk sjekka dette på UL, og grunnen til mine smerter er at morkaka ligger i bakveggen. Den presser på nerver og blodkar/årer slik at det blir trangt, og derfor får jeg vondt.

Så om det plager deg veldig, så syns jeg du skal snakke med lege/jm, og eventuelt få henvisning til UL.

Lykke til !!

DL 23+3