PDA

Vis full versjon : Ekkelt å være avhengig av medisiner

Tidl. bruker
08-02-2006, 15:32
Uff, synes det setter en liten brems her, er så ekkelt å være avhengig av progesterontilskudd og alt mulig annet rart nå:skummelt: . Siden det er frys i kunstig sykluss må jeg jo drive med det her helt til uke ti! Håpe det går fort og at alt går bra. Hvis det er noen med litt positive er faringer her er det fint..
Produserer man forresten ikke NOE progesteron på egenhånd når man er i kunstig sykluss?

Ekorn
08-02-2006, 15:58
En sympatiklem kommer i allefall her, Finnbekk! :klemme:

Jeg husker faktisk ikke hvordan jeg tenkte da jeg brukte progestan + progynova under dette forsøket. Holdt på til uke 11. Tror jeg syntes at det var bedre å bruke dette enn crinone i vanlig forsøk. Jeg var aldri så nøye med tidspunktene så det ble ikke noe stress av det. Og som nevnt - det mest er glemt i ettertid..:blunk: (Men slikt hjelper ikke å høre når man er midt oppi det! En ekstra klem kommer derfor her: :klem:)

Om vi produserer noe progesteron selv i kunstig syklus husker jeg heller ikke, men det er sikkert noen andre som vet dette her?

Lykke til videre!

Tidl. bruker
11-02-2006, 13:36
takk for svar ekorn. Jeg må bare spørre deg om en ting til: Da du sluttet med progestan, trappet du ned,eller kuttet du dem bare ut over natta?:gruble:

Ekorn
11-02-2006, 14:42
Jeg kan ikke skjønne at den berømmelige Ammetåka kan bli værre enn det stadiet jeg er i nå... :rabla: Husker jo nesten ingenting for tiden :rødme: .

Har derfor bladd i permen for å få det riktig: Progestan sluttet jeg brått med da jeg gikk tom rundt uke 10/11, det var progynovaen jeg trappet ned på en uke tidligere.

(Ang nedtrapping av progynova: siden jeg av progynovaen brukte 2 mg x 3 var ikke den lett å halvere som oppskriften sa, jeg brukte derfor 2 mg x 2 den siste uken før jeg stoppet).

Masse lykke til videre, Finnbekk!

:klemme:

Tidl. bruker
11-02-2006, 16:15
Jeg er forferdelig distre om dagen jeg også, så hvis det blir værre etter hvert som mnd. går er det ikke rart du ikke husker så mye.

takk for info, synes det har kommet litt lite av det fra st. Olav i det siste, men man får vel mer hvis det går bra. :klemmer:

Ekorn
11-02-2006, 17:03
Bare gled deg :rabla: :blunk:

Ellers forvent ikke for mye av St.Olav når det gjelder info. Tror vi fikk et brev som skal leveres til legen ved første ul.lyd og et som skal sendes inn fra fødeavdelingen når den tid kommer. Ellers så er min oppfatning at de fraskriver seg ansvar for oss. Nå er det opp til lokale leger og sykehus. Men de har jo hjulpet oss med det viktigste! Og all ære til dem for det!

:klemme:

Tidl. bruker
11-02-2006, 19:31
Fint å vite. Jeg tenkte jeg skulle ringe dem på mandag å få dr. kjøtrød til å ringe meg. Er helt enig i at de fraskriver seg ansvaret for oss, det er noe jeg har oppfattet spesielt de tre siste forsøkene. Har ikke følt meg ivare tatt. Tenkte faktisk derfor at hvis det ikke gikk dette forsøket heller skulle vi søke om overflyttning til Porsgrunn som er kjent for litt bedre service. Nå ble jo det heldigvis ikke nødvendig da, så får jeg heller tyne den informasjonen jeg føler jeg trenger ut av noen andre...:rødme:

Ekorn
11-02-2006, 20:52
så får jeg heller tyne den informasjonen jeg føler jeg trenger ut av noen andre...:rødme:

Slik tenker jeg også. Og i så måte er jeg uendelig glad for at vi har SG og SM! Jeg har fått utrolig masse lærdom ut fra sidene her!

Muggi
12-02-2006, 01:33
Jeg var også gravid i kunstig syklus. Jeg gikk på Progynova og Crinone. Brukte Progynova til uke 10/11. Brukte 3 morgen og 2 kveld. Husker at jeg trappet gradvis ned. Gjorde det litt på min måte så jeg brukte lang tid på nedtrappingen. Husker jeg var livredd for den nedtrappingen..

Men det gikk jo så fint!!! Lykke til!!

Tidl. bruker
12-02-2006, 11:08
Tusen takk for svar muggi. Jeg er livrredd for den jeg og, men faktisk mest skeptisk til å trappe ned på progesteronen... Jeg vet jeg har produsert lite av det selv, tidligere, så jeg må trappe langsomt ned der jeg og. progynova bruker jeg bare tre om dagen av, du hadde jo en veldig høy dose der?.. :klemmer:

Muggi
13-02-2006, 15:49
Ja, jeg hadde ett dårlig utgangspunkt iom at slimhinnen min var altfor tynn siste UL før innsetting. Dermed fôret de meg opp på Progynova`en.
Jeg husker jeg spurte om nedtrappingen var farlig, men det sies at morkaken tar over produksjon av Progesteron i uke 10/12. Da fungerer alt som det skal vettu..

Dette går strålende. Lover!! :blunke:

Tidl. bruker
13-02-2006, 19:47
Det er godt å høre det fra noen som har erfart at det går bra! Snakket med dem på sykehuset i dag, de sa jeg kunne trappe langsomt ned mot uke 12, fra uke 10... Så da er det bare å vente å se. Tross alt over en mnd igjen til det ennå!:dåne: