Vis full versjon : Flere som har så vondt i magen?
snarmamma85
09-02-2006, 00:11
Hei jenter!
Bare lurer på om det er flere av dere som har vondt i magen på den måten jeg har.. Begynner å bli litt bekymra her jeg sitter.
To dager har jeg våkna midt på natta av kraftige magesmerter. De sitter ca. midt på magen, og det kjennes ut som om jeg har tatt 300 sit ups, noe jeg absolutt ikke har gjort.. Det går over da jeg reiser meg fra senga, og beveger meg litt. Har hatt en del andre magesmerter gjennom svangerskapet, men dette har jeg aldri vært borti før. I tillegg til magesmertene hadde jeg også kraftige magesmerter. Blir ikke bedre når jeg merker at babyen såvidt har sparka idag. Har veldig lyst til å ringe legevakt/fødeavd., men virker ikke det litt for overbeskyttende? Har vært der en gang før pga. magesmerter, men da var det ingenting galt...
Thyresse
09-02-2006, 00:21
Er du bekymret så er det veldig greit å ta en telefon. Heller en telefon eller to for mye enn en for lite. Kraftige magesmerter synes jeg høres litt skummelt ut, og en telefon kan avklare mye.
God bedring :lykke:
CecilieVictoria
09-02-2006, 00:25
RING TIL FØDEN DU!! BEDRE ENN EN TELEFON FOR MYE ENN EN FOR LITE!! DE VIL FORTELLE DEG HVA DU SÅ BØR GJØRE!! LYKKE TIL!!
På min forrige jordmorkontroll sa jordmor at de (hun jobber på sykehuset) er der for oss, hele døgnet. Man skulle feks ikke vente til neste morgen hvis man var bekymret om natten. Hun sa også at det ikke er uvanlig at noen gravide kommer til en ekstra kontroll både 3 og 4 ganger i svangerskapet fordi de er bekymret.
Så hvis ikke du har gjort det: RING!!
Jeg ville også ha ringt jordmor/fastlegen for da hadde jeg følt meg bedre! Men jeg har hatt forskjellige magesmerter nå i gjennom svangerskapet.
De første var veldig typiske ligamentstrekk smerter (livmoren strakk seg). Kjente det ofte når jeg bøyde meg eller snudde meg i sengen. Dette er smerter som kommer og går, men jeg synes at det er skikkelig vondt!
I tillegg så har jeg blitt forstoppet slik så mange gravide blir, og det kan bli skikkelig mageknip siden jeg ikke får gått regelmessig på do osv. Jeg prøver å hjelpe på ved å spise mye druer og yogurt med linfrø. det funker for meg i hvertfall.
Ellers så blir jeg alltid bedre i magen, hvis jeg vekker (ha ha) samboeren min så han kan holde på magen. Varmen og kroppskontakten beroliger meg (og det blir ikke det samme med mine hender..)
Tidl. bruker
09-02-2006, 14:26
Ring Jordmor, det beste er å få sjekket det uansett.
For det er ikke morro å gå å bekymre seg:)
snarmamma85
09-02-2006, 15:04
Hei igjen dere :)
Ble til at jeg ringte legevakta inatt, der de satte meg over til fødeavd. Fikk komme nedover med en gang, så det var veldig snillt. Var inn til både lege og jordmor. De hørte på hjertelyd, og deretter ble det også UL. Tok også endel prøver. Legen sa det var mulighet for at det kanskje var blærekatarr, i og med at jeg hadde vondt i ryggen i tillegg. Men hun kjente litt nærmere på magen og ryggen min, og trodde kanskje det ikke var blærekatarr alikevel.
De fant visst ingenting. Konklusjonen var vel at ting inni magen min var i vekst, så slike uvanlige smerter kunne dukke opp. :rødme:
Våkna alikevel litt seinere ut på natta idag med samme smerter, så er ikke heeeelt beroliget. Men skal uansett en liten tur til fastlegen, så kan sikkert prate litt nærmere med ham.
Takk for svar alle sammen :)
CecilieVictoria
09-02-2006, 21:52
Jeg synes du gjorde det riktige å ringe til Føden jeg. Selv om de ikke fant noe spesielt, så vær allikevel glad for at du gikk dit. Jeg vet at det kan føles flaut å komme dit, og så er det ikke noe galt, MEN på føden er de vant til det!! Så bare ring igjen en annen gang, hvis det er noe!! De er der for deg så ofte du føler du trenger det. Fint at du skal til fastlegen din også, håper det går bra med deg, og at mageproblemene dine blir fikset, og at du får et svar!! Ønsker deg alt godt :jupp:
solstrålen
11-02-2006, 10:08
Det kan da være kynnere vel? Det er ikke farlig, men kan være forferdelig ubehagelig og av og til vonde..Jeg hadde det fra 2 mnd sist ut ut hele svangerskapet. Kroppen øver seg på fødselen- gutten min var ute på 4 timer:glis:
hevingen
11-02-2006, 17:45
Det kan da være kynnere vel? Det er ikke farlig, men kan være forferdelig ubehagelig og av og til vonde..Jeg hadde det fra 2 mnd sist ut ut hele svangerskapet. Kroppen øver seg på fødselen- gutten min var ute på 4 timer:glis:
Signerer denne. De sier at en av måtene å kjenne forskjell på kynnere og vanlige veer er at kynnere gir seg når man reiser seg og går litt. Men det kan likevel være greit å ha snakket med fastlegen om dette.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.