Vis full versjon : Mamma vil være med på UL..
og jeg vet ikke om jeg vil ha henne med..Er det noen som har erfaring om dette?
Jeg og mamma har i de siste årene ikke hatt særlig god kontakt. Det har bedret seg endel de siste 5-7 månedene.
Jeg har liksom sett på UL som noe jeg og kjæresten min skal gjøre sammen, akkurat som fødselen, men når hun nå har ytret ønske vet jeg liksom ikke om jeg har hjerte til å si nei. Er litt redd for å ødelegge det vi har begynt å bygge opp igjen også. Bare litt forvirret da:bonk: :???: :bonk: :???: :gal2:
Håper noen har noen synspunkter/tips/eller egne erfaringer.
:findag:
Ja, det er ikke noe enkelt.
Tror du at du kan si til henne at du er kjempe glad at hun ville være med og at du er takknemlig for at hun engasjerer seg så mye i ditt svangerskap, men at du føler at du og din kjæreste skal gå dit.
På mitt sykehus så får jeg bare lov å ta med meg en person til. Hvis hun ikke jobber på sykehuset selv så kan du si at det er sånn på det sykehuset du skal til også.
Lykke til!
Pelen
Hei;
Da får du bare si som så: At UL er ikke alltid en like hyggelig opplevelse, og at hvis det skulle være noe galt med fosteret, så vil du at det skal være du og kjæresten din som får vite dette først. Du kan også si at tilbudet med UL er fordi at det skal avdekkes evt. ting som ikke er som det skal med f.eks. morkaken, fostervannet, og også fosteret (hjerne, hjerte etc). Det er ikke et familieshow, og det må du nesten forklare henne. Du får si det som det er.
En tidligere venninne av meg hadde med seg sin mor på UL, og der fikk de bekreftet at fosteret manglet storhjerne, slik at h*n mest sannsynlig ville dø i magen innen kort tid, eller i verste fall måtte hun gå fullbåren og føde en dødfødt. Moren til denne venninnen fikk seg en sjokkskade som bare det, og ble kjempehysterisk. Venninnen min måtte føde i 5.måned. Neste barn hun bar, da ville ikke moren være med på UL.
Håper det går bra og at det ikke ødelegger noe. Du får heller si at hvis hun ønsker å se h*n på UL, så kan dere ta en privat Ul etter den ordinære, hvis alt var bra.
Hilsen Miro:) T-6
Tidl. bruker
26-08-2002, 22:19
Gjør som du føler! Jeg ville ikke godt på UL uten andre enn min mann. Er en spesiell opplevelse for oss foreldre. MIn mann har vært med hver gang.:)
Det syntes jeg må bli helt opp til deg og din kjære! Det eneste riktige å gjøre er det som føles rett for dere.
Min mamma skal være med på UL nesten uke. Vi har et godt forhold , så det var faktisk jeg som spurte om hun ville være med. :)
Men hun har fått beskjed om at hvis det skulle være noe galt, så trekker hun seg stille ut.
Loppa & Lille Håp, 18+2.
Jeg har en svigermor som gjerne ville være med, men jeg latet som jeg trodde hun spøkte...
Jeg har tidvis et anstrengt forhold til deler av min familie. Tror noe av det skyldes at vi blir veldig intense i perioder og ikke setter eller respekterer grenser. Jeg har med årene lært at det er edre å ha et litt mindre intenst forhold som er litt mindre tett.
Dersom jeg setter meg i dine sko så ville jeg ha sagt nei (gjerne skyld på sykehuset). Det er greit å ha med mamma om du har behov for det, men kun da og ikke for å være grei med henne. Du er stor pike nå.
Har du spurt mannen din, ville han føle seg komfortabel med svigermor der? Min ville iallefall ikke det.
Kanskje du kan "skylde" på mannen din? Hvist han er enig selvfølgelig!
For da kan du jo si at han ønsker det er bare dere to der! Og det må hun jo respektere uten å bli sur ;)
(12+0)
Jeg snakket med kjæresten min i går, og han sa at han hadde forstått det sånn at hun bare skulle ønske at hun kunne være med, men at hun ikke egentlig mente at hun faktisk skulle være med, noen som skjønner hva jeg skriver her...?
Uansett, han vil også at dette skal være noe vi to opplever sammen, så vi ble enige om å ikke bringe tema opp på bane igjen med mindre hun faktisk spør direkte. Gjør hun det får vi bare forklare så godt vi kan at vi vil reise på UL alene. Det er jo tross alt første gang barnefar får anledning til å oppleve at det faktisk er noe der, med mindre han har vært med og hørt hjertelyd tidligere.
:findag:
kos og klem
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.