Vis full versjon : Amming etter KS?
Nakkinekki
09-02-2006, 12:30
Hvordan få igang melka før og etter KS?
Forrige gang hadde jeg ikke noe melk til lillegutt før etter 1 uke!? Han ville heller ikke suge ordentlig og det endte med fryktelige såre brystvorter og pumping i 14 dager før jeg ga opp morsmelka helt. Synes dette var urettferdig.:stønn: .. Hun som lå på samme rom som meg hadde melk allerede før hun fikk jenta si. Hun fødte vaginalt. Og jenta tok puppen med engang også.
Er det noe en kan gjøre for å få melkeprodusjonen igang før KS?
Jeg vil så gjerne amme nestemann.
Jeg hadde keisersnitt sist gang, og hadde masse melk allerede dagen etter snittet.
Så dette tror jeg er individuelt.
De sier jo normalt 3-4 dager før melka er i gang etter ett snitt.
Kim Possible
11-02-2006, 23:23
Tror det er viktig at barnet får suge raskt, så fort det lar seg gjøre. Og at dere får mye hudkontakt. Barn er forskjellige, noen vil suge mye og ofte, mens andre ikke er så interessert. Lykke til!!
jeg hadde ikke melk når sønnen min kom til verden, og han bl heller ikke lagt til brystet før dagen etterpå men dagen etter keisersnittet så fikk jeg inn ei pumpe så jeg skulle begynne å pumpe for å få i gang melka, fungerte bra etter ett døgn med pumping, hadde masse melk når jeg var på sykehuset for jeg måtte pumpe meg hele tiden da han lå på barneintensiven
Hos meg kom ikke melka før etter 4 dager. Hun ble lagt til brystet på oppvåkningen et par ganger, og deretter hver gang hun hadde lyst. Og det var ofte. Heldigvis fikk hun noenlunde riktig tak slik at det ikke ble så sårt. Litt vondt ble det selvfølgelig, men hjalp med albueskjell. Dag 3 låg hun omtrent konstant på puppen, da var hun nok ganske så sulten etter tre dager uten mat stakkars. Be om hjelp helt til babyen har fått det riktige taket, da unngår du den verste sårheten. Lykke til :klem:
Jeg hadde litt melk allerede før jeg fikk Rabalder, men 3 dager etter snittet var det som om noen hadde skrudd på en kran, det fosset av melk.
Jeg hadde keisersnitt sist gang, og hadde masse melk allerede dagen etter snittet.
Så dette tror jeg er individuelt.
De sier jo normalt 3-4 dager før melka er i gang etter ett snitt.
Samme her.. her sugdes det bare noen timer etter snittet.. (hadde ikke melk før)
Merete 2
13-02-2006, 15:45
Nå etter siste snittet kom melka nesten 1 1/2 døgn etter fødselen og jeg hadde ikke noe før jeg fødte. Det er nok veldig forskjellig fra person til person.
Jeg hadde litt melk allerede før jeg fikk Rabalder, men 3 dager etter snittet var det som om noen hadde skrudd på en kran, det fosset av melk.
Samme her. Dolly Parton, gå hjem og vogg! :knegg:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.