Vis full versjon : Kvalmestillende?
Tidl. bruker
09-02-2006, 17:35
Er det mulig å få noe kvalmestillende når en er gravid??? Har omtrent vært konstant kvalm denne uka- så og si hele tiden, og det er utrolig slitsomt når jeg må ta meg av dattera mi på 10 mnd også.
Lina og nurket
09-02-2006, 17:41
ja det er mulig, gå til fastlegen din og be om respet på : Afipran eller stemetil.
jeg har hatt hypermesis begge gangene og kvalme når du har en liten en i tillegg er ikke noe spesielt kjekt.
Jeg fikk postafen (noe jeg ble veeeeeldig trøtt av). Så fikk jegs temetil, noe som hjalp.
Og nå siste gangen: Afipran (st.piller...)
masse lykke til.
Lister meg ut igjen :klem:
*kattungen*
09-02-2006, 18:14
jeg har vært kvalm & sykemeldt siden uke 7ca..
legen min har tilbudt meg & skrevet ut prostafen til
meg, men jeg har valgt å ikke ta de.
jeg går heller og er kvalm enn å ta en bitteliten sjangse på at det kan skje noe galt med babyen mitt..
orker ikke å leve med skyldfølelse hvis det skulle være sånn.
da går jeg heller og er kvalm...
MEN - det er noe enhver må avgjøre selv,
så hvis du trenger det, så ring fastlegen din og
spør om hun kan skrive det ut!
Lykke til videre:)
Jeg fikk også Postafen av legen. Har hørt at dette hjelper for veldig mange, men de hadde ingen virkning på meg:trist2: (ble ikke trøtt engang).
Hør med legen din hva han/hun anbefaler. Det er det tryggeste:jupp:
Det finnes en rekke preparater som er trygt for gravide å ta; Postafen, Afpiran/Primperan, Stemetil og Zofran.
Det mest vanlige er nok å prøve Postafen eller Afipran. Stemetil og Zofran brukes nok helst til de som har hyperemesis og ikke effekt av de to førstnevnte.
*kattungen*
09-02-2006, 22:45
Det finnes en rekke preparater som er trygt for gravide å ta; Postafen, Afpiran/Primperan, Stemetil og Zofran.
Det mest vanlige er nok å prøve Postafen eller Afipran. Stemetil og Zofran brukes nok helst til de som har hyperemesis og ikke effekt av de to førstnevnte.
okei! når legen min skrev ut prostafen til meg (som jeg valgte å ikke ta) sa hun at det alltid var en risiko og ta tabletter..
Tidl. bruker
13-02-2006, 17:18
Takk for svar!! Fikk snakka med legen i dag så da skulle han skrive ut resept på noe.. vet ikke helt hva det heter. Så får satse på at det hjelper.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.