PDA

Vis full versjon : 3 spørsmål etter en SA

Tingeling
26-08-2002, 19:24
Hei på dere....

Hadde en SA for en uke siden. Var da 4+4. Blødningene gikk veldig bra. Ikke mere enn en normal mensen og ikke vondt (har ikke hatt mensen vondt siden før jeg ble gravid forrige gang. 2 år siden). Men nå derimot. Nå som jeg ikke blør lenger så har jeg kjempe vondt i hoftene, korsryggen, magen og beina. Hva kan dette komme av.

Spørsmål nr. 1: Har ikke kroppen min fått rensa ordentlig opp etter SA?

Spørsmål nr. 2: Når kan jeg forvente el nå. Etter forventa mens eller den "utsatte" mensen?

Spørsmål nr. 3: Er det mulig å bli gravid 1. syklus etter en SA?

Har stilt sp. inne på SG også men håper at det er noen her som kan svare meg også.

På forhånd takk!!!!

Tidl. bruker
29-08-2002, 23:05
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til legen jeg.

Beate
30-08-2002, 15:57
Spørsmål nr. 1: Har ikke kroppen min fått rensa ordentlig opp etter SA?

Her bør du sjekkes opp av en lege, kanskje kroppen din fortsatt har rester av foster, og det er IKKE bra å gå med!

Spørsmål nr. 2: Når kan jeg forvente el nå. Etter forventa mens eller den "utsatte" mensen?

Du må regne med at det kan bli litt "surr" i syklusen din etter en abort, men bør få igjen neste mens innen 6 uker etter du har blødd ferdig ved abort

Spørsmål nr. 3: Er det mulig å bli gravid 1. syklus etter en SA?

Du bør vente med å prøve igjen til du har hatt en ordentlig mens, dette anbefaler jeg siden du er usikker på om kroppen din har ordnet opp etter aborten.

Krølla
30-08-2002, 16:18
Hei!

Fyrst vil eg seia at det er lurt som dei andre seier å ta kontakt med lege. Sjølv hadde eg ein SA første prøvemånad, og gjekk til gynekolog for å få innvendig UL etter at blødningen var ferdig. Gyn kunne sjå at noko hadde skjedd i livmora, for det såg nesten ut som det låg litt væske-rester eller lignande igjen inni den (hadde raud/brun utflod i nokre dagar etter gyn-besøket, så eg trur væske-restane må ha kome ut då). Likevel sa ho at det ikkje var noko i vegen for å starte prøvinga att med ein gong. Og det gjorde eg, og eg vart gravid att med ei gong og er snart 8 mnd. på veg no. Har spurt jordmor i etterkant om det var "farlig" av meg å starte prøvinga att så fort etter ein SA, og ho sa at det ikkje var det. Grunnen er at kroppen ikkje vert gravid att med ein gong dersom den ikkje er klar for det, og vert du gravid, ja så er den klar for det!

Trur nok du vil få ulikt svar hjå ulike legar/gynekologar/jordmødre, men visst du vil vere på den heilt sikre sida kan du jo vente ein syklus (sjølv om eg ikkje hadde tolmodigheit til det ;) ).

Lukke til!