PDA

Vis full versjon : Argh..jeg "kveles"! Tips mot tett nese?

Padmé
14-02-2006, 20:31
Måtte selvsagt pådra meg influensan nå like før termin.
Føles ut som om hodet skal sprenges - og otrivin 2-3 ganger om dagen er for lite til å holde gørra borte :leppe:

"Spyler" også med saltvannsoppløsning, men det er like forb** tett.

Noen av dere snille damer som har gode råd til meg? :be pent og sånn:

hevingen
14-02-2006, 20:34
Jeg har tatt akupunktur mot tett nese. Var helt pottetett de første måndene jeg var gravid. Dette førte til inmari mye vondt i hodet. Etter en akupunkturbehandling kunne jeg igjen puste noe gjennom nesa. Har ikke behøvd å bruke nesespray siden. Jeg gikk til flere behandlinger, og det ble bare bedre og bedre for hver behandling.

Pope
15-02-2006, 20:22
Har desverre ingen råd fra forrige svangerskap, da pådro jeg meg bronkitt som varte i 8 uker før jeg fødte. Og tett nese var desverre en av de tingene som først forsvant helt etter fødsel.

Og jeg hadde med meg otrivin på fødestuen! Ellers prøvde jeg homopati, akupunktur, saltvanngjennomskylling og saltvann. Desverre hjalp det bare midlertidig. Men fødsel gikk helt problemfritt tiltross for tett nese.

God bedring!

lenamor
21-02-2006, 11:54
Håper du har fått hjelp og er bedre nå, jeg vet hvordan det føles! Rinexin tabletter har hjulpet meg før, tror de kan brukes i siste del av svangerskapet. Jeg liker ikke nesespray, og synes ikke det hjelper noe særlig heller.

Padmé
21-02-2006, 15:58
Sitter og knasker antibiotika nå. Jepp, det ble en saftig bihulebetennelse ut av det. Fortsatt tett - må bare bruke nesespray litt til, sa legen. Ekle bihuler :mumle: