PDA

Vis full versjon : Linfrø - haster

Labbis
14-02-2006, 21:22
Dere som spiser dette mot hard mage; må jeg legge dem i vann over natta først eller kan jeg bare putte dem i yoghurten? Hvor mye skal jeg spise?

Holder på å sprenges her nå :(

Snoopygirl79
14-02-2006, 22:29
Hei! Du kan putte de rett i yoghurt, men la det hele stå i ca. 10 min før du spiser det slik at frøene blir litt mykere. Husk at du må innta store mengder vann i tillegg, hvis ikke kan det ha motsatt effekt. Ofte kan yoghurt binde magen noe, så ved skikkelig problemer bør du heller bruke biola eller surmelk. Et annen triks er å drikke et par flasker med sviskejuice (finner det sammen med babymat). Dette setter virkelig fart på systemet.:rødme:

Saki78
15-02-2006, 10:03
Jeg pleier å bruke en liten yogurt til mellommåltid, og så har jeg litt av min "egen" blanding oppi. Jeg blander Kellogs spesial (for den synes jeg er god), linfrø (på min boks står det max en t-skje) og solsikkefrø (tar sikkert en spiseskje).

Da har jeg et kjapt mellommåltid som hjelper fordøyelsen og som er med på å holde blodsukkeret mitt jevnt (har høyere risiko for svangerskapsdiabets siden jeg er født i Bangladesh, og skal prøve å spise hver 3.time..).

Så dette spiser jeg 2 ganger om dagen og da fungerer magen greit nok. Hvis ikke jeg tar det så stopper systemet helt opp.. Men det er viktig å huske å drikke godt som det ble sagt ovenfor. Prøver å drikke i hvertfall 1L vann på jobben og det samme når jeg kommer hjem (det hjelper mot det lave blodtrykket mitt også ;))

Fru. Lillepål
15-02-2006, 12:31
Hmmm.... har jobbet på sykehjem i min tid (mye trege mager...), og da brukte vi linfrø. Men vi måtte da la frøene ligge i vann over natten, ellers ville de svelle i magen...

Ravna
15-02-2006, 21:07
Hmmm mener å ha lest et sted at linfrø trekker til seg av jernet i kroppen.. Men er ikke 100% sikker. Noen som vet dette?

Uansett, lurt å la di ligge i vann natten over så har di svullet ferdig :jupp:
Svisker er også god knall, kok litt sviskegrøt og ha en fløteskvett på!
:rødme: ja jeg vet, kaloribombe!
Men i nøden spiste fanden fluer!

Vimsemusa
15-02-2006, 22:47
Dere som spiser dette mot hard mage; må jeg legge dem i vann over natta først eller kan jeg bare putte dem i yoghurten? Hvor mye skal jeg spise?

Holder på å sprenges her nå :(

Eg har i alle år(når eg he hatt hard mage) bare tatt 1 t-skje med linfør og sveøgt d med vann, funker som bare d d:) Under graviditeten nå har eg 2 ganger brukt micro lax da d har stoppa seg i fleire dager, da har ikj svikser, duphalac, linfør eller kefir hjelpt meg...
God bedring

Håpefull73
19-02-2006, 14:30
Hei! Du kan putte de rett i yoghurt, men la det hele stå i ca. 10 min før du spiser det slik at frøene blir litt mykere. Husk at du må innta store mengder vann i tillegg, hvis ikke kan det ha motsatt effekt. Ofte kan yoghurt binde magen noe, så ved skikkelig problemer bør du heller bruke biola eller surmelk. Et annen triks er å drikke et par flasker med sviskejuice (finner det sammen med babymat). Dette setter virkelig fart på systemet.:rødme:

Signerer denne jeg!!