PDA

Vis full versjon : Blir på en måte straffet fordi jeg er uføre trygdet

nebby
11-01-2003, 09:52
Hei.

Her hjemme er vi ganske oppgitte av dette lovverket som egentlig virker som det ikke er annet enn en straff dersom du er nødt til å være hjemme, pga uføretrygd.

Saken er det at siden jeg har uføretrygd kan ikke jeg jobbe, ikke det at jeg kunne ha gjort det heller pga bekkenløsning. Min kjære får derfor ikke rett til noen som helst permisjon med lønn.
Hvorfor skal det være sånn? han har jo jobb som han er på hver dag.

Så heldigvis får han en del feriepenger, til sommeren, samt at vi får sommerbarn, så da må vi bruke av egne middler, sånn at han kan være hjemme.
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

det virker som om man ikke tar noen menneskelige hensyn , men bare ser på parragrafer.

Maz
11-01-2003, 09:55
Dette er urettfedig, men heldigvis vil reglene bli endret slik at far får opparbeide selvstendig rett til fødselspenger. Men dette vil ta tid. Myndighetene vil jo at fedre skal ta større andel av permisjonen og da er seøvstendig opptjening en nødvendighet.

nebby
11-01-2003, 09:59
Vet du, takk for svar, det er allerede sånn visst nok at far har rett til å bli betraktet når det gjelder egen rett til fødselspenger fikk jeg høre, men da kever det at jeg må ut av huset da i 4 uker enten for å jobbe eller studere.

Zara
11-01-2003, 10:55
Hei.

Er litt usikker på om jeg har forstått deg riktig, men det du ønsker er at din mann skal kunne ha 4 uker pappapermisjon med lønn? Og at dere ikke får det? Minner om "ingen regel uten unntak", og at man kan søke om å få unntak fra regelen.

Vennlig hilsen Zara og :baby: uke 35

Cecilie
02-02-2003, 15:26
Jeg er uføretrygdet og mann min har ikke rett på permisjon pga at han er selvstendig næringsdrivende tømrer... og må i såfall sifra seg jobber i den perioden han kan ta fri...
Men hørte noen si at det kan hende vi kan få ekstra tilskudd for at han kunne være hjemme og hjelpe meg de første ukene pga jeg er uføretrygdet. Jeg skal ringe til Trygdekontoret til mandag og høre med de..

Cecilie 27+3