PDA

Vis full versjon : Bekken løsning

rale
16-02-2006, 14:45
Hvordan merker man at man begynner få bekkenløsning og når er det normalt at det "begynner" i tilfelle????

Våknet i natt og hadde utrolig vondt på venstre siden i hoftepartiet. Stakk skikkelig. Var veldig vondt etter jeg sto opp på morran også,men har "gått seg til" litt mer nå,men merker når jeg sitter stille at det småverker og stikker da også....
Kan det være begynnende bekkenløsning???
Virker ikke akkurat som det er i bekkenet nemlig....

Sita
16-02-2006, 14:59
Jeg kan ikke svare deg ang. bekkenløsning, for det har jeg (heldigvis) ikke. Men jeg fikk tidlig vondt i ryggen, og jordmor sa bekkenløsning. Legen sendte meg heldigvis til manuell terapeut og han konstanterte en skivelåsning. Så etter noen få behandlinger hos ham er jeg nå nesten god som ny. Etter hva jeg har skjønt så går mange rundt og tror de har bekkenløsning mens problemet egentlig er noe helt annet. Så mitt råd er i hvert fall å komme deg til en manuell terapeut så fort som mulig om smertene fortsatt er der. Du kan bestille time direkte uten å ha rekvisisjon nå, så da slipper du lange ventetider for å få time hos lege først.

Simane
16-02-2006, 15:30
Jeg kan heller ikke svare deg på om det er begynnende bekkenløsning, men jeg kan fortelle litt om mine symptomer. Jeg har fått diagnosen av både lege og fysioterapaut.

Bekkensmertene jeg har er i ryggen og sitter rett over rompa, i "smilehullene". De kan komme og gå og man kan ha gode og vonde dager. Ofte kjenner man dem når man har sittet, stått eller gått lenge. Smertene fremprovoseres av feil bevegelser, feks rengjøring, skritte over høye snøkanter (veldig aktuelt nå), feil sittestilling ol.

Jeg har også hørt at leger og jordmødre er veldig kjappe med å gi gravide diagnosen. Det er ikke uvanlig at gravide får ryggsmerter pga feil holdning uten at dette nødvendigvis er bekkenløsning.

julibe
16-02-2006, 16:05
Synes det høres ut som en låsning mer enn bekkenløsning. Særlig fordi det har kommet ganske plutselig, og at det er stikkende smerter.

En manuell terapeut eller kiropraktor kan hjelpe deg dersom det er låsning.
En manuell terapeut er kanskje å foretrekke, for h*n vil også undersøke nærmere om det også er bekkenløsning, mens en kiropraktor mest sannsynlig bare vil ta opp en evt låsning og la det være med det.

marielle77
16-02-2006, 18:45
Hei.
Jeg har fått diagnosen bekkenløsning. Sinnsykt vondt over høyre "ræv-ball" og litt i korsryggen. Gikk 5-6 ganger til fysio.. men syns bare jeg ble værre. Ringte en akupunktør, fikk time dagen etter. Og nå har jeg vært 3 ganger og er SMERTEFRI!! :tøff: Anbefales!!!