PDA

Vis full versjon : stikking

Liss81
16-02-2006, 19:25
jeg sliter med stikking øvert på magen, under puppen, på høyere side. Det er veldig ubehagelig og kommer veldig ofte, spesielt når jeg sitter. Har hatt det en stund. Er det noen som har hatt lignende plager eller noen som har noen råd? Dette er vel ikke farlig?

Monica
18-02-2006, 11:58
Har ikke hatt det samme, men det høres veldig ubehagelig ut :nemlig:

Egget
21-02-2006, 17:57
Jeg har også stikking øverst på magen under puppene. Får det når jeg er litt sliten eller stresset. Skal egentlig ikke så mye til før smerten er der. Noen ganger kommer det når jeg har må stå en stund (10-15min.), andre ganger når jeg sitter, men garantert om jeg har gått litt (15-20min.). Fant egentlig ut at det var kynner jeg hadde siden magen også ble helt stram. Eneste som hjelper er å legge seg ned eller sitte veldig avslappet i en stol. Har tenkt å ta det opp med legen på neste kontroll.

Hadde dette i mitt første svangerskap uten at jeg tenkte over at det kunne være kynnere. Veldig ubehagelig, men det gir signal til kroppen om å ta det med ro.

lillemor80
26-02-2006, 11:31
Har og hatt dette,på høyre side. Skikkelig ubehagelig:trist2:

Det kan være på begge sidene av og til,men mest på høyre side.

Skal på kontroll onsadagen,så får høre hva de sier....

lillemor80
02-03-2006, 16:40
Hei,nå har jeg fått forklaring på dette.

Vi har to store muskler som går nedover magen,og det er disse som strekkes. Siden nurke mitt ligger mest på høyre siden blir det mest strekk der:jupp:

Klem

Liss81
03-03-2006, 11:04
Aha, så det er det som skjer. Godt å vite, takk skal du ha :)