Vis full versjon : "kribling" i beina
Det kribler så veldig i beina mine (akkurat som om det klør innvendig). Dette skjer særlig om natta, og det holder meg våken - det er så slitsomt. Det jeg har funnet ut hjelper er å stå opp å gå, men det hjelper jo ikke så mye på søvnen da. Er det noen som har opplevd dette, vet hva det kommer av og hvordan jeg får det til å slutte?!!
Hørres ut som om det er det di kaller urolige bein :gruble: det finnes masse kjerringråd som å knytte en ulltråd rundt foten eller strekke ut på kvelden, men du kan jo høre med jordmor eller lege om råd :jupp:
Jeg sleit veldig mye med dette i forrige svangerskap. Holdt på å bli helt rar av det :gal:
Det startet ganske tidlig denne gangen også, men så begynte jeg med både noen kalsium- og magnesiumtabletter mot halsbrann, og jeg har hatt utrolig lite kribling etter det... Tilskudd av magnesium og evt kalsium kan jo hjelpe på kramper i beina, så kanskje det hjelper på kriblingen også? :vetikke:
Verdt å prøve kanskje? :jupp:
Fru. Lillepål
04-03-2006, 22:36
Har vært litt plaga av dette selv i perioder, og ja...det er utrolig frustrerende. Jeg syns det hjelper veldig godt dersom jeg passer på å få litt mosjon hver dag (gå en tur f. eks.). Det hjelper også å få litt dyp massasje der det er vondt:jupp: .... fin jobb for kjæresten...
babyenvår
08-03-2006, 18:16
Jeg har også denne kriblingen i beina, og da spesielt etter leggetid. (Jeg er stuuuuuptrøtt, men beina holder meg våken...) Tror det har sammenheng med vann i kroppen, men er ikke helt sikker. Jeg har i allefall funnet ut at viss jeg sitter med beina høyt på kvelden (så ofte og så lenge jeg får mulighet), så hjelper det veldig på kriblinga. Og ta gjerne et varmt fotbad på kvelden også. Det er jo deilig, og hjelper med å "roe" slitne føtter. :snill:
Princess_Peach
08-03-2006, 20:34
Sleit skikkelig med dette forrige gang. Prøvde mange kjerringråd og lå med beina høyt men ingenting hjalp før legen etter å ha tatt noen blodprøver på meg fant ut at jeg manglet magnesium. Når jeg begynte med tilskudd av dette, ble det borte. Det var helt himmelsk!!!
Sånn har jeg det også, og jeg holder på å bli gaaaaaal!:rabla: All min sympati til deg.
Jeg slet mye med dette tidligere. Etter å ha fått akupunktur for problemet har jeg ikke opplevd det en eneste gang. Dette er nå 1 1/2 år siden.
Klem fra Dona
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.