PDA

Vis full versjon : Et spørsmål om UL!

MokkMokk
11-01-2003, 21:46
Det er en ting jeg har grublet på en stund, så jeg spør like godt dere her inne jeg - noen av dere vet sikkert svar :p
Når man tar UL og ser bebis på skjermen, f.eks. med hodet mot høyre side av skjemen - hvilken vei ligger bebis i magen da? :???:

Altså - hvilken vei vises bildet på skjermen under UL, i forhold til hvordan ting er plassert i magen vår?
Rettvendt? Speilvendt? Opp-ned? Eller..?

Hmm..ikke så lett å sette de rette ordene på dette, men dere forstår kanskje likevel? :gal:

Klem fra en nysgjerrig
verene

Endelig
11-01-2003, 21:57
Har alltid trodd det var rett vei, jeg, at det du ser på skjermen er parallellt med virkeligheten. Pussig spørsmål igrunn, for når jeg tenker meg om aner jeg virkelig ikke! :p

Rusken
11-01-2003, 22:08
Da jeg var på UL, lå babyen med hodet mot høyre på skjermen. Det tilsvarte at hodet hennes lå opp (altså mot mine bryst).
Jeg vet ikke om dette er noen regel, men det var ihvertfall min erfaring. Håper det hjalp litt!

Maz
11-01-2003, 22:22
Det gjenspeiler iallefall ikke hvordan barnet ligger. Junior lå i hodeleie sist gang (og tidligere tror jeg) men på skjermen og på bildet var hodet mot venstre. (tror jeg) Tipper de snur bildet slik at vi ser barnet liggende jeg.

Mulig at hodet mot venstre betyr hodeleie, og hode mot høyre betyr seteleie, men det er bare spekulasjon