PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning?

~sunshine~
19-02-2006, 23:34
Jeg som mange andre her inne lurer på om dette er bekkenløsning...
Er nå 21+5 og plages veldig men smerter i ryggen, fra midt på ryggen og nedover til korsryggen og hoftene. Jeg har også svært vondt i lyskene og nedover lårene og i symfysen (det føles som om jeg har vært på spinning og det var lenge siden sist...).

I dag har jeg ikke gjort noen, bare slapt av, likevel er smertene der. Hadde tenkt å gå en tur, men jeg turde ikke siden jeg skal jobbe hele uken! Jeg jobber 100% i barnehage, noe som antagelig ikke gjør situasjonen bedre. Det er bøy og tøy og gåing hele dagen. Jeg merker også at det gjør ekstremt vondt å gå i trapper når jeg har mye ute-klær på i barnehagen.

Det er så sinnsykt vondt å kjøre hjem fra jobb hver dag... Jeg kjører i kø, og da er det så vondt å bevege bena mellom pedalene...

Skal til lege på fredag, så jeg tenkte å ta det opp da. Noen som kan si meg hva de tror og evt gi meg noen tips på hva som kan gjøre dette bedre for meg??

hevingen
20-02-2006, 00:32
Jeg syns det høres ut som bekkensmerter. Ta det opp med legen, og ta det med ro så mye som mulig. Jeg håper du ikke bærer mye på barna i barnehagen. Husk også å bøye/løfte riktig. Så ville jeg nok bedt om en henvisning til fysioterapeut. Det har hjulpet meg masse. Jeg har blitt bedre i min bekkenløsning etter at jeg begynte med behandling/trening og fikk sykemelding. Så ikke rosemal ting når du er hos legen. Du har tross alt mange uker igjen som gravid.

Simane
20-02-2006, 11:39
Her er svaret jeg ga til rale om samme tema:

Jeg kan heller ikke svare deg på om det er begynnende bekkenløsning, men jeg kan fortelle litt om mine symptomer. Jeg har fått diagnosen av både lege og fysioterapaut.

Bekkensmertene jeg har er i ryggen og sitter rett over rompa, i "smilehullene". De kan komme og gå og man kan ha gode og vonde dager. Ofte kjenner man dem når man har sittet, stått eller gått lenge. Smertene fremprovoseres av feil bevegelser, feks rengjøring, skritte over høye snøkanter (veldig aktuelt nå), feil sittestilling ol.

.

Anbefaler absolutt å snakke med lege om det og få henvisning til fysioterapaut. Han/hun vil vise og forklare hva som forårsaker smertene og hvordan du kan bevege deg for å hindre at du fremprovoserer smertene. Det høres veldig likt ut sånn jeg har det.

Rennanet
20-02-2006, 12:35
Kan ikke si om det er bekkenløsning, men hadde lignende symptomer som deg. Jeg gikk til en fysioterapaut som kunne konstantere at jeg hadde bekkenløsning. Jeg fikk disse plagene i uke 15, og har slitt med den siden. Jeg jobbet og i bhg men ble sykemeldt de siste 3 mnd for da kunne jeg nesten ikke gå på beina og hadde konstant smerte. Presset meg ekstra på jobb, selv om de andre var veldig flink til å hjelpe, og da sa kroppen takk for seg til slutt. Har blitt mye bedre etter at jeg ble sykemeldt, men kan ikke gå på turer, går sakte, ikke gjøre hus arbeid og blir veldig fort sliten så jeg må hvile mye.

Om det er lenge til du skal til legen igjen ville jeg ringt å bestilt en ny time, eller bare fått hos en fysio og fått henvisningen etterpå. Slik gjorde jeg det. Kommer vel an på hvor snill lege du har.

Håper du blir bedre og at du får hjelp til den evt bekkenløsningen din. Lykke til.

marielle77
22-02-2006, 10:17
Hei.
Jeg fikk bekkenløsning. Ett lite tips. HVIS ikke fysio hjelper så prøv akupunktur! Jeg var 6 ganger til fysio og syns bare jeg ble verre. Etter 4 ganger til akupunktur var jeg smertefri!!

~sunshine~
22-02-2006, 21:50
Takk for svar!!
Er kjempespent til jeg skal til lege på fredag!! Er bare så redd for at han skal tro jeg sier det fordi jeg er for lat til å jobbe... Er ikke det, altså!!!