Vis full versjon : Bare lurer på en liten ting...
Lavendel
26-08-2002, 21:07
Jeg våknet i natt av at jeg måtte på toalettet,jeg var kjempe trøtt,og valset inn på badet i halvsøvne..:sover: :sover:
Jeg var så trøtt at jeg nesten ikke oppdaget flekken med blod på toalettpapiret...:eek: Det er ikke så mye blod det er snakk om her,men det var en bra synlig flekk..Blodet var "friskt" og helt rødt...Har ikke blødd noe mer siden,men jeg tenker på det...Vet at det er normalt med blødninger i begynnelsen av svangerskapet,men jeg blir litt bekymret likevel...:(
Lurer på om det kan være noe i veien,selv om det er lite sannsynlig..Bør jeg ringe til legen for å sjekke :???: Eller er det ikke nødvendig,siden jeg ikke har blødd mer??? (Har ingen smerter eller noe heller...Og det er jo bra :kidoki: )
Må bare spør dere,hva dere ville ha gjort,vet at jeg sikkert er litt hysterisk..Men jeg er en liten hønemor :o :D
Setter pris på om noen kan svare meg....:kidoki:
Hei Lavendel!
Jeg tipper at dersom du tar kontakt med lege, vil h*n kun anbefale deg om å ta det helt med ro, ligge mest mulig, for noen dager. Alternativt kan du kanskje få en innvendig ul, dersom du trenger beroliges. Tror forresten at de helst unngår innvendig ul dersom det ikke trenges, for ikke å framprovosere noe.
På en annen side, du har kanskje ikke kommet langt nok til at man kan se hvordan ståa er med fosteret.
En venninne av meg hadde blødninger tre ganger de første tre månedene. Hun kontaktet lege hver gang, men de gjorde ingenting annet enn å anbefale henne å ligge mest mulig til blødningen var over. Og hvis din blødning er over allerede og du ikke har noen smerter, er det vel mest sannsynlig at det var en av de "vanlige" tidlige hormonblødningene. Men jeg hadde nok hvilt litt ekstra de kommende dagene!
Klem fra
Camelia
Mener ikke å være ufin eller noe... Men du er samme Lavendel som sier på mai-klubben at mensen kom likevel? Og så fikk du til en april-baby i stedet? Henger ikke helt med, her... ;) :p
Jeg er like forvirret som Camelia!!
Kan ikke du avklare dette for oss?
Mulig at jeg er litt blond bare...:bonk:
Tidl. bruker
27-08-2002, 12:27
Jeg sliter med blødniger i svangerskapet. Blødnigene begynte i uke 5. Hadde stort sett blødniger helt jeg skulle til legen i uke6.
Men siden jeg har hatt et svangerskap tidligere blødniger tok jeg ikke det alvorlig. Kom til GU i uke 7, nesten på grensen til å kunne se noe. Men vi så hjerte bevege seg.
Ellers 13-15.8 hadde jeg veldig sterke blødniger, men ikke smerter / feber. Men jeg da jeg var på KK 15.8 fikk jeg GU først. Men da så de ikke så mye. Mest skygge av fosteret. Men da UL ble tatt fikk vi se ungen vår. Alt så bra til med ungen, det vinket til mammaen og pappaen sin he-he. Pluss at det sprelte så mye, etter at legen vekke det til live med UL.
Jeg må i dette svangerskapet ha ekstra lege kontroll timer. Vedvarer blødnigene frem til Uke 24 da må jeg ha mer kontroller på KK også. Sliter sånn på kroppen. Holder dette på slik til uke 24 kan jeg risikere å bli innlakt på sykehuset også resten av tiden. For jeg slet sånn med det med førstemann. Så er redd for lang tid på sykehuset. Da må nok min mann sykemedle seg slik at gutten vår blir tatt hånd om.
Ikke bare å gå gravid alltid. Pluss at jeg har bekkenløsnigen som plager meg. Jeg var til fysio her om dagen , fikk brekket det på. Blir heldt utslitt. Problemer med å få med meg høyre foten inni mellom. Huff jeg bare klager. Men jeg klager ikke direkte til noen.!!! Men jeg bør slutte med å prøve å være mer frisk og opplakt enn det jeg er.
jeg sliter sånn med blødniger. Hadde så krafige igjen sist onsdag.. Men eneste de kan si hold sengen, slapp av. Heldigvis var han hos dagmamma ellers tror jeg at jeg vill hørt med min mor idag. For jeg erikke frisk de dagene jeg har så krafige blødniger. Men jeg har sporblødniger nesten hele tiden.
Jeg får ikke lov å gjøre noen ting lenger nesten, har så krafige blødniger. Føler meg så hemmet. Pluss at vi skal snart flytte inn i nytt hus. Huff.....
Er allså sykemdlt ikke godt å slite med blødninger!!! Håper legene tar deg på alvor.
Vær forsiktig med sex frem til 12 uke. Fra da av og frem til uke 24 må du også være forsiktig. For skulle det skje noe før den tid kan de ikke gjøre noe.
Jeg er nå 13 uker på vei.
Vær forsiktig med å anstrenge deg formye. Ikke løft tunge ting, ikke bra når en har blødninger.
Jeg er her hvis du skulle føle for å snakke mer om dette tema eller annet.
Bare til å ta kontakt via mail eller pm!
Lykke til videre!
:findag:
Lavendel
27-08-2002, 17:31
Joda,jeg er samme Lavendel som sa at mensen kom likevel,men den gjorde ikke det altså :kidoki:
Skjønner at dere er forvirret,og det har dere lov til å være..
Men grunnen til at jeg sa det var at jeg skulle være hemmelig gravid inne på NM,og når jeg så at Kengu gjettet at det var meg med engang,så måtte jeg lure henne :luring:
Så for at ingen flere skulle mistenke meg (Ikke noe kjekt når alle finner ut hvem du er,allerede første dagen som hemmelig gravid :kidoki: ),fant jeg ut at jeg skulle si at mensen kom...:D
Og jeg lurte alle :D
Hvis dere fortsatt lurer på om dette stemmer,så snakk med d_lady`en min :D Hun har visst om dette helt siden jeg testet positivit :kidoki:
Håper dere ble litt klokere nå da....:bonk:
Tusen takk for svar forresten :kidoki:
Wera: Tusen takk,det er snilt av deg :D
:findag:
Sjønner!!!:D
Kult at du er her:p
Aha! :D
Da henger jeg med!
Ikke noe mer blødning heller, håper jeg?
Camelia
Lavendel
28-08-2002, 14:10
:lol: Det skal ikke alltiv være like lett å forstå alt heller :bonk: :lol:
Bra at dere skjønner nå :D :kidoki:
Nei,har ikke hatt flere blødninger :D Heldigvis for det :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.