PDA

Vis full versjon : Halsbrann

lillemor80
22-02-2006, 12:38
Dere som er el. har vært plaget med halsbrann

Lurer på hva dere ikke kunne spise/drikke. Eller fikk dere det uansett?:gruble:

Klem:jupp:

Sita
22-02-2006, 13:12
På en dårlig dag får jeg det uansett, men det jeg absolutt ikke kan ha i meg er potetgull og andre fete/salte ting. Sterke krydder, juice og syrlige frukter og kaffe. Spis også heller lite og ofte i stedet for mye og sjelden. :jupp:

*kattungen*
22-02-2006, 13:27
et lite tips!
legen min sa at man kunne spise LINK ved halsbrann!

lillemor80
22-02-2006, 17:35
et lite tips!
legen min sa at man kunne spise LINK ved halsbrann!

Har prøvd det,men synes det smaker pyton og det setter seg sånn fast i tennene:skummelt:

marit78
22-02-2006, 19:56
Jeg har heldigvis sluppet unna halsbrann så langt, men forrige gang:ups:...
Jeg kunne ikke drikke juice, kaffe, krydret mat og de siste 10-12 ukene hadde jeg det konstant uansett hva jeg drakk eller spiste.. Det er skikkelig slitsomt!! Noen ganger hjalp det med ett glass melk, men ikke alltid. Brukte tyggetabletter mot halsbrann, det hjalp, men synes de var helt grusomme å spise!!

Olympia
23-02-2006, 10:30
Jeg er veldig plaget, uansett hva jeg spiser. Men ting som overhodet ikke går an å spise er potetgull og sjokolade. Og det allerverste er kjeks (som inneholder sjokolade) eller sjokoladekake. Veldig sure ting kan også slå ut negativt, (f.eks. oliven, sennep, eddik osv), men likevel ikke så kraftig som førstnevnte matvarer.

maribo
23-02-2006, 10:33
Har prøvd det,men synes det smaker pyton og det setter seg sånn fast i tennene:skummelt:

Fungerer fint med Link her (for tredje svangerskap på rad), men den må tygges med fortennene - ikke bruke jekslene....

Ellers er det litt tilfeldig om jeg får det, kommer nok bl.a. på hvordan ungen ligger.
All slags te får jeg garantert halsbrann av + noe veldig sterk mat. Ellers er det litt tilfeldig...

Olympia
23-02-2006, 10:36
Jeg bruker forresten bare Gaviscon, det er en ekte Lifesaver. Prøver å begrense inntaket, men må vel ta en spiseskje 3 ganger daglig. Link hjalp dårlig for meg.

Thyresse
23-02-2006, 11:07
Kjerringråd for å dempe halsbrannen er jo å spise mandler eller Love Hearts. Det kan jo prøves?

Bonnie
23-02-2006, 13:48
Jeg får halsbrann av kaffe, krydret og sterk mat.

Ett glass melk hjelper innimellom.
Ellers bruker jeg aflurax tyggetabletter.

Anansie
23-02-2006, 22:27
Nå har jeg slitt med halsbrann siden uke 11 og jeg har ikke funnet ut hva jeg kan unngå for å slippe.
Når det er som verst blander jeg en teskje natron i litt vann og heller det i meg. Funker som bare det! :kidoki:

Mari
23-02-2006, 22:43
Jeg synes halsbrannen er verst de dagene jeg har drukket brus :nemlig:

Synes yoghurt hjelper da -så med et par småbokser Litago i kjøleskapet er kvelden reddet :jupp:

Barnimagen til 08.04.06
24-02-2006, 11:27
Får det spsielt av kaffe og serk mat, merker det også av brus.