Vis full versjon : Formsjekk !!
Hei på dere jenter!!!
Nå er det vel på tide med en liten oppdatering på hvordan det står til med oss og nurkene våre!! :D
Hvilken uke ?
Termin ?
Hvordan er formen ?
Hva er sf-målet ?
Hjertefrekvens ?
Kjenner du liv ?
Ellers noe du vil dele med januarjentene ??
Så nå er det bare å fylle ut jenter !! :D :D
Klem fra Loppa & Lille Håp, 18+2.
Starter med meg selv ! ;)
Hvilken uke ? Nå er jeg 18+2.
Termin ?? Foreløpig satt til 27.januar.
Hvordan er formen ?? Formen er veldig bra nå. Tror nok at dette trimesteret blir det flotteste. Eneste jeg kan sette fingeren på er ømme pupper og litt trøttere enn vanelig.
Hva er sf-målet ?? Sf-målet mitt uke 18 er 16 cm.
Hjertefrekvens ?? Lå på 133 i uke 18.
Kjenner du liv ?? Jeg kjenner liv flere ganger hver dag og har gjort det i nesten 3 uker. :D
Ellers noe du vil dele med januarjentene ??? Håper dere koser dere like mye som jeg gjør nå. Og jeg gleder meg til treffet den 7.sept ! :) :)
Loppa & Lille Håp, 18+2.
Hvilken uke ? 19 :)
Termin ? flyttet 2 dager etter UL til 21.01
Hvordan er formen ? lavt blodtrykk tar knekken på meg... ellers kan jeg ikke klage....så da lar jeg være :gal2:
Hva er sf-målet ? 17cm, målt i slutten av uke 17
Hjertefrekvens ? 149
Kjenner du liv ? ÅÅÅÅ JAAAAADA!!! :D
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Jeg har en helt aldeles skjøn jentebaby i magen. Vi var så heldig å fikk se på henne i 20 min på fredag da vi var på UL time!!!!! Hun er bare sååå skjønn!
:birth: Zuzie
LeiaOrgana
26-08-2002, 23:11
:baby: Uke 20+4
:birth: 10. januar
:sover: Er kjempetrett og sliten for tiden. Vil bare sove.
:D 20+1: 19,5 cm
:hjerter: 140 - 142
:kry: Nå kjenner jeg liv nesten hver dag. Den stolte pappan har også vært så heldig å få kjent dunkene utpå en gang
Hei hei alle januar damer!!
**Er i uke 18+6 i dag
**Termin 21 januar
**Sf mål 14,5 i uke 17(ligger litt bak alle andre)
**Kjenner liv hver dag nå!!:klapp:
**form ellers er glad jeg får i meg litt væske igjen så jeg slapp innleggelse idag:D
**hjerte frekvens har vært 160 hver gang!!(jente?)
Lykke til videre alle januar jenter!!
Klem spira og lille vidunder 18+6
Hvilken uke ? 20+0 i dag :cool:
Termin ? 15. januar (UL) / 16. januar (mens)
Hvordan er formen ? Sliter fortsatt med hodepine, men har begynt i 50 % jobb...og da er jeg stuptrøtt og sliten når jeg kommer hjem...da er det to timer på sofaen! :sover:
Hva er sf-målet ? Lå midt på streken sist jeg var på kontroll...men magen begynner å bli stor nå... :hjerter:
Hjertefrekvens ? 144
Kjenner du liv ? Ja hver dag :klapp: :elsker:
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Håper det går bra med dere alle...hadde vært veldig koselig å vært med på treff, men det blir for langt unna :trist!:
:findag:
Masser av klemmer fra Sussi og :baby:
melankolibri
27-08-2002, 10:33
:vink: Hvilken uke ? I dag er jeg akkurat 21 uker!!!:klapp: :klapp:
:vink: Termin ? 08. januar 2003
:vink: Hvordan er formen ? Stortsett bra, litt hodepine, vann i kroppen, nummen høyrehånd, og sover litt dårlig! Men formen ER kjempebra!
:vink: Hva er sf-målet ? det lå på 19 i 19 uke...
:vink: Hjertefrekvens ? 135 (blir det gutt da???):D
:vink: Kjenner du liv ? :hjerter: *sukk* ja......det er noe som lever inne i meg :hjerter:
:vink: Ellers noe du vil dele med januarjentene ??
Håper alle har det like fint som jeg! Og så ønsker jeg at tiden skal gå fort for oss alle!
:klapp: :klapp: :klapp:
Alltid artig med en oppdatering!
Her kommer jeg:
Hvilken uke ? Er i uke 20 nå (19+2), snart halvveis
Termin ? 21.januar
Hvordan er formen ? Ganske Ok, men slitt litt med urinveisinfeksjoner, hovne ankler, halsbrann. Litt høyt blodtrykk, og litt trøtt.
Men føler meg bra alikevel:)
Hva er sf-målet ? Det var 17 cm for 2 uker siden (i uke 18), så nå er det vel 19 kanskje?
Hjertefrekvens ? 146 når vi målte for 2 uker siden:hjerter:
Kjenner du liv ? Ja, jeg kjenner små dunk og dytt nedi der:elsker:
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Jeg skal på UL idag, og gleder meg kjempemasse:D
Ønsker alle her inne hjertelig tillykke med magene sine fremover:klapp:
Hvilken uke ? 18+1 (ifølge ul, 19+5 egen)
Termin ? 28 januar
Hvordan er formen ?Helt kanonbra. Det har den også vært fra dag en. Litt hormonell enkelte dager, men det går fort over
Hva er sf-målet ? Lå på det grønne feltet
Hjertefrekvens ? 140
Kjenner du liv ? Ja hver dag, har kjent liv i flere uker, men ikke så ofte som nå :p
Kos dere med magene, og måtte denne høsten gå fort;)
Harefrøken
27-08-2002, 12:42
Hvilken uke? 19+6
Termin? 17. januar
Hvordan er formen? Bra, ikke så trøtt lenger
Hva er SF-målet? I uke 17: 17 cm
Hjertefrekvens? 142
Kjenner du liv? Masse spark hver dag
Ellers er jeg 20 uker i morgen! Halvveis, hurra!!!
Harefrøken og lille Martin
Hvilken uke ? 20+0 i dag! Halvveis!
Termin ? Termin er 16. januar 2003. Stemte med ul.
Hvordan er formen ? Formen er bra. Har fått litt bekkenløsningssymptomer, i symfyseområdet, auau. Går til behandling hos fysio, og overlater husarbeidet til mannen. Synes det er blitt litt bedre siste uka! Ellers topp form!
Hva er sf-målet ? Sf-målet var 17 cm i uke 17+2. Helt i overkant av det grønne feltet, så ganske stor livmor!
Hjertefrekvens ? Har målt til 145 og 152. Ganske høyt, men venter gutt!!
Kjenner du liv ? Kjenner dulting og bevegelser hver dag. Litt roligere noen dager, tenker han vokser da.
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Hyggelig med følge i denne spennende tida!
Lillegull
27-08-2002, 13:47
Hvilken uke: Jeg går helt i surr jeg! Hvordan regner dere ut hvor langt dere er kommet? Jeg tror jeg er 19+5 -etter UL beregningene. Uansett -jeg og kjærsten kommer til å feire halvveis på torsdag!!
:klapp:
Termin: 16 januar - UL
Hvordan er formen: Bra, og det har den vært hele tiden!! Jeg er imidlertid fortsatt ganske sliten. Blør endel neseblod, er kjempesulten (ugh), har litt halsbrann --bare sånne småting.
Hva er sf-målet: Vet ikke -skal til jordmor torsdag.
Hjertefrekvens: Hmmm. Det står vel i papirene.
Kjenner du liv: Yes! Den spreller som bare det! :hjerter: Men har ikke kjent det utenpå enda. Gleder meg veldig til det...
Noe å dele med januarjentene: Har fått kjempestor mage på 3-4 dager!! Legger også endel på meg nå (uhu), men er også kontinuerlig sulten og spiser vel deretter. Men igår var jeg kjempeflink!!! Jeg slepte meg avgårde på SATS og trente spinning. Det var første gang på 3 mnd. Gjett om jeg var stolt av meg selv! :kry: Veldig glad for å ha dere å "snakke med", morsomt å "følge" med på dere alle sammen!!
lillemor
27-08-2002, 13:48
....
Lillegull
27-08-2002, 13:50
Ser jammen meg ut som at jeg er 20 uker akkurat i dag (ut fra det som er skrevet inn over meg)!! HURRA!!!
Jeg tror jeg for sikkerhets skyld feirer både i dag, imorgen og torsdag.. Hehe- Løpe og kjøpe sjokolade....
:)
Hvilken uke? 21+3
Termin? 6.januar 2003
Hvordan er formen? Formen er kjempebra.. har litt ondt i bekkenet og litt plaget med åreknute..men eller så sover jeg godt og er i fin form.
Hva er SF målet? 19
Hjertefrekvens? 144
Kjenner du liv? Ja, masse.. :elsker: Kan også kjenne det utpå magen
Noe du vil dele med med de andre januarjentene? I dag var jeg hos jordmoren for første gang.. og fikk høre hjertelyden til tulla mi:happycry: Jordmoren var bare så utrolig grei.. gleder meg allerede til neste besøk
Klem Mera
Mo & Nurket
27-08-2002, 16:36
Hvilken uke ? 21 + 5
Termin ? 2. januar
Hvordan er formen ? Topp, litt ryggplager men klager ikke!!
Hva er sf-målet ? Var 20 i uke 20
Hjertefrekvens ? Vet ikke, men jeg har fått hørt hjertelyden
Kjenner du liv ? Hver eneste dag fra 18.uke. Herlig!!:elsker: Samboer har fått kjent liv mange ganger også, dessuten kan vi av og til se sparkene på magen når h*n tar ordentlig i, sukk :hjerter:
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Storkoser meg på terminsiden sammen med dere, og prøver å være så aktiv jeg bare kan i arbeidstida...ikke så enkelt når en sitter i landskap :bryn: . Gleder meg kjempemasse til å se dere som kommer 7.september. Nurket hilser også - driver og sparker som bare det nå!!
Oppdatering fra Gullku
Hvilken uke ?
19 + 3
Termin ?
19. januar
Hvordan er formen ?
tja..... bedre enn den har vært, værre enn jeg ønsker. Ryggen (bekkenet...) er ikke så ille i dag, har faktisk vært ganske greit de 3 siste dagene.
Sliten som vanlig, føler at det er vanskelig å puste i blant. Men man er da gravid, og det hører med (positive tanker..... har hørt det skal være bra!!!)
Spiser som en hest...
Hjertefrekvens ?
144
Kjenner du liv ?
MASSEVIS!!!!! I går sparket lille Em rett på blæra mi - det var ikke godt. Men det er jo foreløpig veldig lette bevegelser da....
Ellers noe du vil dele med januarjentene ??Tja... Vet det er litt tidlig, men vi har alt kjøpt vogn... Fikk et kjempetilbud, og fant ut at vi ikke tør vente - har ikke råd til en dyr vogn.
Magen er blitt veldig stor - jeg er faktisk veldig lei av alle som spøker hele tiden om tvillinger. Det er moro et par ganger, men enkelte må bare si det 100 ganger om dagen, og da renner det litt over for hormondamer... Med andre ord - jeg er litt amper om dagen!
:vink:
Tidl. bruker
27-08-2002, 17:32
Hvilken uke ? Jeg velger å holde på min egen termin; 18+6
Termin ? 25. januar (ul; 29. januar)
Hvordan er formen ? Formen er absolutt stigende :p
Hva er sf-målet ? 16 cm i uke 17
Hjertefrekvens ? 140
Kjenner du liv ? Ja :D mer og mer liv for hver dag
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Vi har vært på ultralyd i dag - jeg skal skrive egen rapport på det senere
Snoopyjenta
28-08-2002, 21:24
Uke: 19 i dag tror jeg, eller blir det i morgen? hm..
Termin: 25.januar
Formen: Blæh! Hodepine, uggen, sliten og trøtt.
SF-målet: Tror det var 15 cm i uke17/18
Liv: JA!!! Mye de siste dagene. Pappaen er litt sjalu-vil også kjenne;). Er vel ikke så altfor lenge til han kan det får vi håpe. Hi, hi.
Håper dere har det bra der ute med fine mager:D
:klapp: til alle sammen
Hvilken uke?
Uke 21 - skifter hver fredag.
Termin?
9. januar 2003
Hvordan er formen?
Glitrende. Hender hoftene er litt dårlig smurte, men det er bare enkelte dager. Når jeg løfter litt tungt, setter meg opp fra liggende eller gjesper (!) får jeg "støt" i magen. Ikke vondt, men rart. Kjennes som jeg revner, men har ikke sett strekkmerker. Digger å være gravid igjen. Akkurat nå er alt som det skal være!
Hva er sf-målet?
Skal til legen mandag. Om jeg husker, forteller jeg det da!
Hjertefrekvens?
Guttefrekvens. Vet jeg fordi vi "juksa" på ultralyd. Har ikke hørt den.
Kjenner du liv?
Jepp! Mange uker siden det starta. De siste par dagene er det skikkelige spark - sånne man skvetter litt av før man blir ordentlig vant til dem. I dag drev han og sparka nedover, i regioner jeg ikke husket var der... Mer merkelig enn plagsomt var det likevel!
Ellers noe du vil dele med januarjentene?
Jeg har samla opp terminene vi ramsa opp her nå og lager ei liste, så vi vet hvem som er hvor i ruta. Legger det ut som egen link her - da kan vi kikke etter om folk er før eller etter, når hukommelsen svikter oppi alt. Er det endringer, send meg en PM så endrer jeg gjerne når jeg får tid.
Hvilken uke ? 21+6
Termin ? 03.01.03
Hvordan er formen ? Fin til vanlig, men akkurat nå er jeg kjempefokjølet
Hva er sf-målet ? 15 cm i uke 18
Hjertefrekvens ? 144 i uke 18
Kjenner du liv ? Jadda! :klapp: Det sparkes og turnes.
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Er vi "rare" som ikke har kjøpt noe utstyr enda???
Hvilken uke ? 21+2
Termin ? 07. januar
Hvordan er formen ? Bra, fremdeles litt sliten, men bedre
Hva er sf-målet ? Det har legen aldri målt
Hjertefrekvens ? Har ikke målt den heller, bare sett på UL at det banker...
Kjenner du liv ? Jada, massevis. Jeg kjenner det selv utenpå også, men det er selvfølgelig ingen andre som holder på magen akkurat når det står på for fullt...
Tilla
Gullifjun
30-08-2002, 11:28
Hvilken uke ? 19
Termin ? Legetermin: 26. januar (skal på ul på mandag)
Hvordan er formen ? Formen er bra. Litt trøtt og sliten, og "øm" i magen.
Hva er sf-målet ? Ikke målt
Hjertefrekvens ? 140 (hos jordmor 14. august)
Kjenner du liv ? Ja, litt. Mer sånn blubb, blubb.........Ikke noe ordentlige spark ennå.
Ellers noe du vil dele med januarjentene ?? Nei, det må vel være å ønske alle en riktig god helg. Nyt den siste rest av sommeren.
Mvh. Gullifjun (19+1)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.